Marš!

Marš!

Share this post

Marš!
Marš!
Aj napriek popularite streamovacích služieb trávime stále najviac času s klasickou televíziou
Copy link
Facebook
Email
Notes
More
User's avatar
Discover more from Marš!
Newsletter o biznise, e-commerce, marketingu, reklame a dátach. Zhŕňam kvalitné zdroje informácií a dopĺňam ich o svoj komentár.
Over 3,000 subscribers
Already have an account? Sign in

Aj napriek popularite streamovacích služieb trávime stále najviac času s klasickou televíziou

TV tvorí 63 % z celkového počtu sledovaných minút

Marek Šulik's avatar
Marek Šulik
Mar 19, 2024
13

Share this post

Marš!
Marš!
Aj napriek popularite streamovacích služieb trávime stále najviac času s klasickou televíziou
Copy link
Facebook
Email
Notes
More
Share

Ahoj! 👋

Práve čítaš šesťdesiate šieste vydanie newslettera. V tomto vydaní sa dozvieš, že popularita streamovacích služieb stále rastie, ale klasická televízia má svoju pozíciu neohrozenú. A silná je aj medzi mladšími ľudmi.


Klasická televízia si udržuje silnú pozíciu

Vyplýva to z dát, ktoré zverejnila britská organizácia Thinkbox. Sledovanosť klasickej televízie v čase klesá, ale stále tvorí 71 % zo sledovaných minút na televízoroch a 63 % zo sledovaných minút na všetkých zariadeniach vo Veľkej Británii. Rýchlo rastie čas, ktorý trávime sledovaním streamovacích služieb ako Netflix a platform ako je YouTube alebo TikTok.

Zdroj: Thinkbox

Klesá tiež čas, ktorý trávime sledovaním televíznej reklamy a aj tu rastú YouTube a TikTok. Sledovaním bude reklám denne strávime 17 minút. Ale aj v tomto prípade tvorí televízna reklama viac ako 80 % z času, ktorý trávime sledovaním video reklám. Výnimkou nie sú ani mladí ľudia vo veku 16 až 34 rokov. Viac ako polovica z nich sleduje reklamy v klasickej televízii.

Zdroj: Thinkbox

Už viacero prieskumov poukázalo na najväčšiu výhodu televíznej reklamy. Okrem veľkého zásahu je to aj fakt, že jej venujeme veľa pozornosti a dokáže efektívne odovzdať posolstvo. V tomto jej dokáže konkurovať len reklama v kinách a reklama v streamovacích službách klasických televízií (u nás napr. Voyo). Opäť sa potvrdilo, že najmenej pozornosti venujeme reklame na sociálnych sieťach a preskočiteľným reklamám na YouTube.

Zdroj: Thinkbox

Email nie je mŕtvy

Aj keď ho marketéri pochovávajú už minimálne 20 rokov. Ukazujú to najnovšie dáta, ktoré zverejnil Rand Fishkin zo SparkToro. Email si dlhodobo udržiava veľmi vysokú mieru otvorenia aj mieru prekliku. Priemerne si každý email otvorí viac ako 25 % adresátov a na odkaz klikne priemerne 3 % z nich. V čase, keď klesá engagament na sociálnych sieťach a miera prekliku reklám nedosahuje často ani jedno percento, je email stále veľmi dôležité a podceňované médium.

Zdroj: Rand Fishkin / SparkToro

Slovenská online reklama dosiahla v roku 2023 rast 8%

V roku 2023 bolo do internetovej reklamy preinvestovaných 205 miliónov Eur. Vyplýva to z dát organizácie IAB Slovakia. Medziročne si najviac polepšila digitálna audio reklama, ktorá narástla o 38 %, natívna reklama (+28 %) a riadková inzercia na realitných, auto-moto alebo pracovných portáloch (+16 %).

Zdroj: IAB Slovakia

Celkovo ide ale najviac peňazí do iných médií. Na prvých troch pozíciách sú s prehľadom bannerová reklama, reklama vo vyhľadávaní a video reklama.

Zdroj: IAB Slovakia

Čo ešte stojí za prečítanie?

  • Jeden zo štyroch Nemcov už nakupoval v čínskom obchode Temu a platforma rýchlo rastie v celej Európe.

  • Väčšina mobilných aplikácií, ktoré fungujú na princípe predplatného, nezarába žiadne peniaze. Iba 3,5 % z nich zarobí mesačne aspoň 10000 eur.

  • Takmer dve tretiny návštevnosti, ktorá smeruje na najväčšie webové stránky v USA, prichádza z vyhľadávača Google. Napríklad z Facebooku je to len 3,5 %.

  • 74 percent respondentov, ktorí patria medzi Mileniálov a Generáciu Z, prefereje originálny obsah pred franšízami a prerábkami starých filmov.

  • Počet užívateľov sociálnej siete X (predtým Twitter) medziročne poklesol o 30 %. K poklesu došlo po tom, ako sieť kúpil a premenoval Elon Musk.

  • Počet fanúšikov Formuly 1 neustále rastie a rastie aj počet ženských diváčok. Tvoria už 27 % z celkového počtu divákov.

  • Apple minul na vývoj svojho autonómneho auta viac ako 10 miliárd dolárov. Tento rok celý projekt predčasne ukončil.


Na záver

Mysleli ste si, že práca z domu sa stane novým štandardom? Najnovšie dáta od New York Times ukazujú, že to tak skoro nebude. Zo 143 milónov pracujúcich v USA pracuje 115 miliónov priamo na mieste výkonu práce, 14 miliónov má hybridný pracovný úväzok a 15 miliónov pracuje z domu.

Máš rád tento newsletter? Pomôž mi získať nových odberateľov. Klikni na tlačidlo nižšie, skopíruj si svoj unikátny odkaz a pošli ho e-mailom, správou alebo ho vyzdieľaj na sociálnych sieťach.

Refer a friend

A teraz marš robiť!

Maros Hamorsky's avatar
LJLeon's avatar
Jan Zaborsky's avatar
Too big for playgrounds's avatar
13 Likes
13

Share this post

Marš!
Marš!
Aj napriek popularite streamovacích služieb trávime stále najviac času s klasickou televíziou
Copy link
Facebook
Email
Notes
More
Share

Discussion about this post

User's avatar
Prečo je reťazec Aldi taký úspešný? Pretože zákazníci vedia, že je najlacnejší
A vedia, že tam kvôli tomu chodia aj ostatní
Jan 31 • 
Marek Šulik
8

Share this post

Marš!
Marš!
Prečo je reťazec Aldi taký úspešný? Pretože zákazníci vedia, že je najlacnejší
Copy link
Facebook
Email
Notes
More
1
Čo nás čaká v roku 2025?
Prečítajte si najzaujímavejšie predpovede na tento rok
Jan 9 • 
Marek Šulik
7

Share this post

Marš!
Marš!
Čo nás čaká v roku 2025?
Copy link
Facebook
Email
Notes
More
To najlepšie, čo som čítal v roku 2024
Najzaujímavejšie zdroje informácií, o ktorých som písal za posledný rok
Dec 11, 2024 • 
Marek Šulik
10

Share this post

Marš!
Marš!
To najlepšie, čo som čítal v roku 2024
Copy link
Facebook
Email
Notes
More
4

Ready for more?

© 2025 Marek Šulik
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start writingGet the app
Substack is the home for great culture

Share

Copy link
Facebook
Email
Notes
More

Create your profile

User's avatar

Only paid subscribers can comment on this post

Already a paid subscriber? Sign in

Check your email

For your security, we need to re-authenticate you.

Click the link we sent to , or click here to sign in.