Ahoj! 👋
Práve čítaš sedemdesiate štvrté vydanie newslettera. V tomto vydaní sa dozvieš, že ideálny bilboard by mal obsahovať maximálne desať slov a čím väčšie na ňom bude logo, tak tým viac ľudí si zapamätá značku. Takže všetky tie vtipy o logách boli nakoniec pravdivé…😱
Ako vytvoriť najefektívnejšiu vonkajšiu reklamu?
Odpovede na túto otázku hľadala štúdia, ktorú realizovala spoločnosti System1 a JCDecaux. Bilboardová a out of home reklama je často vnímaná ako prekonané médium, ale tento výskum ukázal aj mnohé benefity takejto formy reklamy. Najväčšou výhodou je, že vonkajšiu reklamu si všimne každý a zasiahneme ňou 98 % zo všetkých, ktorý okolo nej prejdú. Priemerne ju vidíme 12 krát, ale venujeme jej len 2 sekundy pozornosti.
Dá sa počas dvoch sekúnd zasiahnuť pozornosť človeka, tak aby si zapamätal vašu značku? Dáta od System1 nám ukazujú, že to je možné, ale podarí sa to len 45 % z reklám.
Čo teda pomáha zvyšovať rozpoznateľnosť značiek?
Ak sú na ploche maximálne tri samostatné informácie (napr. nadpis, podnadpis a názov značky)
Ak je na nej desať slov a menej
Ak sú použité výrazné a rozpoznateľné farby
Ak ukazuje tvár, ktorá vyjadruje nejakú emóciu
Ak ukazujete fluent devices (unikátnych maskotov, vzory, tvary produktov alebo balenia)
Ak je logo čo najväčšie a umiestnené v hornej časti
Ak je produkt čo najväčší
Ak je na ploche jasná a viditeľná výzva k akcii
Najväčším multiplikátorom efektívnosti reklamy je aj v tomto prípade samozrejme kreativita. Nestačí len splniť vyššie spomenuté podmienky a čakať na zázrak.
Out of home reklama je v posledných rokoch mimo záujmu veľkej časti marketérov a je dobré, že máme k dispozícii dáta, vďaka ktorým vieme lepšie, ako funguje. Celý výskum si môžete stiahnuť bezplatne tu.
Na politickú reklamu sa v USA minie tento až 16 miliárd dolárov
Vyplýva to z odhadov mediálnej spoločnosti GroupM a píše o tom Axios. Je to viac, ako sa celkovo ročne minie na reklamu v Austrálii. Na Slovensku sa minulý rok na reklamu minulo 430 miliónov eur, teda necelé tri percentá z tejto sumy.
Do akých médií sú tieto peniaze investované? Podľa dát od spoločnosti AdImpact je to hlavne do video reklamy. Až 80 % z tejto sumy kandidáti minú na televíznu reklamu, často v lokálnych televíziách. Viac ako 12 % ide do digitálnej reklamy a zvyšok si rozdelia ostatné média. Televízia je tak stále kľúčovým formátom, ktorý môže rozhodovať voľby.
Jedným z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich segmentov je reklama v Connected TV (CTV), teda reklama, ktorá sa zobrazuje na televíznych prijímačoch pripojených k internetu. Ponúka možnosť užšieho zacielenia reklamy na voličov podľa konkrétnych záujmov a nie len na základe demografických údajov o veku a pohlaví.
Zaujímavé je aj rozdelenie podľa štátov. Najviac peňazí na reklamu sa minie v najľudnatejších štátoch ako California, New York alebo Texas a v swing states, teda v štátoch, kde sa očakávajú najtesnejšie výsledky a ktoré rozhodnú o víťazovi volieb. Sem patrí napríklad Arizona, Pennsylvania, Nevada alebo Michigan.
Čo ešte stojí za prečítanie
Slovenskí tínedžeri spoznajú reklamu v televízii, na bilbordoch a v časopisoch, no na sociálnych sieťach majú problém.
Pokrok v AI nástrojoch na úpravu fotografií výrazne ovplyvní našu schopnosť rozlišovať medzi pravdou a klamstvom.
Nový AI generátor obrázkov od spoločnosti X nemá takmer žiadne obmedzenia. Vytvorí čokoľvek od Taylor Swift v spodnej bielizni po Kamalu Harrisovú so zbraňou
Nástroj Google Trending Now je po novom dostupný v ďalších 100 krajínách. Je medzi nimi aj Slovensko.
Stále viac zákazníkov má záujem o repasovanú elektroniku. Medzi britskými spotrebiteľmi medziročne narástol počet vyhľadávaní na túto tému o 70 %.
U GenZ je nie len najvyšší výskyt pocitu úzkosti, ale aj pocitov smútku, často bez jasného dôvodu.
Na akých zákazníkov by sa značka mala zamerať, ak chce rásť? Podľa dát Ehrenberg-Bass Institute by sa mala zameriavať hlavne na ľudí, ktorí ju ešte nikdy nekúpili.
Na záver
Slovenský národný korpus je elektronická databáza obsahujúca slovenské texty od roku 1955 z rôznych štýlov, žánrov a oblastí. Obsahuje aj nástroj na na vizualizáciu výskytov slov v korpuse na časovej osi. Môžete sa tak pozrieť na to, kedy a ako často sa jednotlivé slová začobjavovať v slovenských textoch.
A teraz marš robiť!
To mi pripomína starý vtip „Make my logo bigger cream“ 😂