Marš!

Share this post

Ako predajcovia menia reklamný svet?

mars.mareksulik.sk

Ako predajcovia menia reklamný svet?

Amazon a ďalší retailoví predajcovia majú stále väčšie tržby z reklamy

Marek Šulik
Feb 17
6
Share this post

Ako predajcovia menia reklamný svet?

mars.mareksulik.sk

Ahoj! 👋

Práve čítaš štyridsiate siedme vydanie newslettera. V tomto vydaní sa pozrieme na to, ako retailoví predajcovia menia pomery vo svete digitálnej reklamy alebo ako marketéri preceňujú TikTok a Snapchat na úkor tradičných médií.


Retailisti získavajú silnú pozíciu v predaji reklamy

Amazon a ďalší retailoví predajcovia ako Walmart alebo Target sú najrýchlejšie rastúcimi médiami tretej vlny digitálnej reklamy. Píše o tom Financial Times vo svojom článku.

Ich expanzia je obzvlášť agresívna v USA, kde podľa odhadov spoločnosti eMarketer minuli firmy za inzerciu na týchto stránkach v roku 2022 viac ako 37 miliárd dolárov, čo predstavuje nárast približne o pätinu oproti roku 2021.

Príjmy retailistov z reklamy sú už teraz takmer dvakrát vyššie ako príjmy z reklamy v rozhlase a tlači dohromady. Rýchlo sa zmenšuje aj rozdiel oproti televízii, ktorá má dlhodobo najväčšie príjmy z reklamy.

Pre Amazon sú už príjmy z reklamy dokonca vyššie ako príjmy z ich služby Amazon Prime, ktorú používa viac ako 200 miliónov spotrebiteľov po celom svete.

Online reklama na stránkach retailistov má dve hlavné podoby: grafická alebo video reklama na hlavných stránkach a podstránkach produktov a reklama vo výsledkoch vyhľadávania, podobná reklame vo vyhľadávači Google. Práve tieto reklamy sú silno integrované do dizajnu stránok a sú tak ťažšie odlíšiteľné od neplatených produktov.

S nárastom takejto reklamy sa objavuje aj stále viac kritiky. Washington Post vo svojom článku píše o tom, že na prvej stránke vyhľadávania zobrazuje Amazon priemerne 8 reklám a na neplatené výsledky zostáva stále menej priestoru.

Podobný rast reklamy môžme sledovať aj u konkurentov vo Walmarte alebo v Home Depot.

Podľa Wall Street Journal klesá počet zákazníkov, ktorí sú "mimoriadne" alebo "veľmi spokojní" s Amazonom. V roku 2022 ich bolo 79 %, pričom ešte pred desiatimi rokmi to bolo  88 %. 


Ešte nie si prihlásený na odber? Stačí vložiť svoj email a newsletter ti príde zadarmo do schránky.



Marketéri a mediálci preceňujú nové platformy

Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý realizovala britská organizácia Thinkbox. Týka sa to hlavne sociálnych sietí Tik Tok, Snapchat a Instagram. Marketéri nesprávne odhadovali, že “bežní ľudia” využívajú tieto siete častejšie. Naopak, v prípade Facebooku a YouTube predpokladali, že ich používajú menej.

Odborníci tiež podceňujú čas, ktorý bežní ľudia trávia sledovaním živého vysielania televízie a naopak preceňujú sledovanie streamovacích služieb. Realita je taká, že sledovanie živého vysielania tvorí takmer dve tretiny z celkového sledovaného času.

Celú štúdiu a ďalšie rozdiely medzi marketérmi a verejnosťou si môžete prečítať tu.


Štatistiky o ecommerce, ktoré budú dôležité v tomto roku

Zaujímavé štatistiky zo sveta ecommerce zozbierané z rôznych zdrojov zverejnil na svojom webe Forbes. Dozviete sa vďaka nim napríklad to, že:

  • Trh elektronického obchodu v USA by tento rok mal dosiahnuť obrat viac ako 1,1 bilióna dolárov.

  • Objednávky na Amazone tvoria 37,8 % zo všetkých ecommerce predajov. Je to najviac zo všetkých online predajcov.

  • 57 % online spotrebiteľov uviedlo, že ak nenašli produkt na domácom trhu, tak ho kúpili v zahraničí.

  • Najčastejším dôvodom, prečo spotrebitelia opúšťajú košík v eshope, sú dodatočné náklady ako doprava, dane alebo skryté poplatky.

  • 24 % online spotrebiteľov opustilo košík, ak od nich stránka vyžadovala vytvorenie účtu.

  • 96,9 milióna ľudí v Spojených štátoch nakupuje na sociálnych sieťach. Očakáva sa, že tento počet tento rok narastie o  18 %

  • 91 % spotrebiteľov nakupuje na internete pomocou smartfónu.

  • Očakáva sa, že tento rok budú urobené podvody v ecommerce v celkovej hodnote 48 miliárd dolárov.

  • Priemerná finančná strata pri podvode v eshope je 96 dolárov.

  • Spotrebitelia tento rok minuli 9 miliárd dolárov cez Black Friday a 11 miliárd dolárov cez Cyber Monday.

Všetky štatistiky si môžete prečítať tu.


Čo ešte stojí za prečítanie

  • Záujem o dovolenky stúpa a pozitívne sa to prejavuje aj dobrých číslach spoločnosti Airbnb. Počet ľudí, ktorí cestujú na dovolenku do zahraničia, podľa Airbnb medziročne narástol o 49 %.

  • Nakupovanie počas livestreamov na Instagrame končí. Meta má “rok efektivity” a zbavuje sa nerentabilných služieb. Firma sa bude viac zameriavať na platenú reklamu.

  • Adidas sa minulý rok chaoticky rozišiel s hudobníkom Kanye Westom. Negatívne sa to prejavilo na finančných výsledkoch, tržby sú nižšie o 1,2 miliardy dolárov a prevádzkový zisk sa znížil o 500 miliónov dolárov.

  • Vysoká inflácia ovplyvňuje aj spotrebu piva. Zákaznící viac nakupujú lacné značky na úkor tých prémiových. 

  • Sony úspešne oslovuje nových zákazníkov, aby si kúpili Playstation 5. Spoločnosť uviedla, že približne tretina majiteľov konzoly predtým nevlastnilo ich predchádzajúcu konzolu Playstation 4.

  • Ceny za televíznu reklamu stále rastú, ale pomalšie ako v posledných rokoch. V celosvetovom meradle bude mať televízna reklama naďalej najvyššiu infláciu na úrovni 6,8 %


Na záver

Podiel spoločnosti Apple na celosvetovom predaji telefónov je približne 15 %. Ale ich podiel na ziskoch je až 80 %.

Twitter avatar for @DavidDnavratil
David Navratil @DavidDnavratil
Tržní podíl Apple na celosvětovém prodeji telefonů je cca 15%. Ale podíl na zisku z těchto prodejů je 80%! Fascinující. FT ale správně popisuje, jak je životně závislý na Číně, kde vyrábí naprostou většinu svých produktů. A závislost není schopen změnit. buff.ly/3GQrZg0
Image
8:37 PM ∙ Jan 19, 2023
87Likes8Retweets

Páčilo sa ti toto vydanie? Prepošli alebo vyzdieľaj ho ďalej. Len vďaka vám získavam nových odberateľov.

Share

A teraz marš robiť!

Share this post

Ako predajcovia menia reklamný svet?

mars.mareksulik.sk
Previous
Next
Comments
TopNewCommunity

No posts

Ready for more?

© 2023 Marek Šulik
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start WritingGet the app
Substack is the home for great writing