Ako predajcovia menia reklamný svet?
Amazon a ďalší retailoví predajcovia majú stále väčšie tržby z reklamy
Ahoj! 👋
Práve čítaš štyridsiate siedme vydanie newslettera. V tomto vydaní sa pozrieme na to, ako retailoví predajcovia menia pomery vo svete digitálnej reklamy alebo ako marketéri preceňujú TikTok a Snapchat na úkor tradičných médií.
Retailisti získavajú silnú pozíciu v predaji reklamy
Amazon a ďalší retailoví predajcovia ako Walmart alebo Target sú najrýchlejšie rastúcimi médiami tretej vlny digitálnej reklamy. Píše o tom Financial Times vo svojom článku.
Ich expanzia je obzvlášť agresívna v USA, kde podľa odhadov spoločnosti eMarketer minuli firmy za inzerciu na týchto stránkach v roku 2022 viac ako 37 miliárd dolárov, čo predstavuje nárast približne o pätinu oproti roku 2021.
Príjmy retailistov z reklamy sú už teraz takmer dvakrát vyššie ako príjmy z reklamy v rozhlase a tlači dohromady. Rýchlo sa zmenšuje aj rozdiel oproti televízii, ktorá má dlhodobo najväčšie príjmy z reklamy.
Pre Amazon sú už príjmy z reklamy dokonca vyššie ako príjmy z ich služby Amazon Prime, ktorú používa viac ako 200 miliónov spotrebiteľov po celom svete.
Online reklama na stránkach retailistov má dve hlavné podoby: grafická alebo video reklama na hlavných stránkach a podstránkach produktov a reklama vo výsledkoch vyhľadávania, podobná reklame vo vyhľadávači Google. Práve tieto reklamy sú silno integrované do dizajnu stránok a sú tak ťažšie odlíšiteľné od neplatených produktov.
S nárastom takejto reklamy sa objavuje aj stále viac kritiky. Washington Post vo svojom článku píše o tom, že na prvej stránke vyhľadávania zobrazuje Amazon priemerne 8 reklám a na neplatené výsledky zostáva stále menej priestoru.
Podobný rast reklamy môžme sledovať aj u konkurentov vo Walmarte alebo v Home Depot.
Podľa Wall Street Journal klesá počet zákazníkov, ktorí sú "mimoriadne" alebo "veľmi spokojní" s Amazonom. V roku 2022 ich bolo 79 %, pričom ešte pred desiatimi rokmi to bolo 88 %.
Marketéri a mediálci preceňujú nové platformy
Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý realizovala britská organizácia Thinkbox. Týka sa to hlavne sociálnych sietí Tik Tok, Snapchat a Instagram. Marketéri nesprávne odhadovali, že “bežní ľudia” využívajú tieto siete častejšie. Naopak, v prípade Facebooku a YouTube predpokladali, že ich používajú menej.
Odborníci tiež podceňujú čas, ktorý bežní ľudia trávia sledovaním živého vysielania televízie a naopak preceňujú sledovanie streamovacích služieb. Realita je taká, že sledovanie živého vysielania tvorí takmer dve tretiny z celkového sledovaného času.
Celú štúdiu a ďalšie rozdiely medzi marketérmi a verejnosťou si môžete prečítať tu.
Štatistiky o ecommerce, ktoré budú dôležité v tomto roku
Zaujímavé štatistiky zo sveta ecommerce zozbierané z rôznych zdrojov zverejnil na svojom webe Forbes. Dozviete sa vďaka nim napríklad to, že:
Trh elektronického obchodu v USA by tento rok mal dosiahnuť obrat viac ako 1,1 bilióna dolárov.
Objednávky na Amazone tvoria 37,8 % zo všetkých ecommerce predajov. Je to najviac zo všetkých online predajcov.
57 % online spotrebiteľov uviedlo, že ak nenašli produkt na domácom trhu, tak ho kúpili v zahraničí.
Najčastejším dôvodom, prečo spotrebitelia opúšťajú košík v eshope, sú dodatočné náklady ako doprava, dane alebo skryté poplatky.
24 % online spotrebiteľov opustilo košík, ak od nich stránka vyžadovala vytvorenie účtu.
96,9 milióna ľudí v Spojených štátoch nakupuje na sociálnych sieťach. Očakáva sa, že tento počet tento rok narastie o 18 %
91 % spotrebiteľov nakupuje na internete pomocou smartfónu.
Očakáva sa, že tento rok budú urobené podvody v ecommerce v celkovej hodnote 48 miliárd dolárov.
Priemerná finančná strata pri podvode v eshope je 96 dolárov.
Spotrebitelia tento rok minuli 9 miliárd dolárov cez Black Friday a 11 miliárd dolárov cez Cyber Monday.
Všetky štatistiky si môžete prečítať tu.
Čo ešte stojí za prečítanie
Na záver
Podiel spoločnosti Apple na celosvetovom predaji telefónov je približne 15 %. Ale ich podiel na ziskoch je až 80 %.
Páčilo sa ti toto vydanie? Prepošli alebo vyzdieľaj ho ďalej. Len vďaka vám získavam nových odberateľov.
A teraz marš robiť!