Ako sa nám v Isadore podarilo dosiahnuť najväčší rast počas koronakrízy?
Ahoj! 👋
Na začiaku som sľúbil, že občas napíšem o tom, ako sa nám darí v Isadore, kde pracujem. Takže dnes to bude aj o tom, ako sa nám podarilo narásť počas koronakrízy.
Páči sa ti newsletter? Prepošli alebo ho vyzdieľaj ďalej. Za každé zdieľanie sa ti o deň skráti čakanie na očkovanie! 💉✨
Ako sme dosiahli rekordný rast počas minulého roka?
Online tržby sa nám v Isadore za minulý rok podarilo medziročne navýšiť o 87,8% (schválne to nezaokrúhľujem 😅) a počet nových zákazníkov sa zvýšil o 116%.
Teraz sa to hodnotí ľahko, ale v marci minulého roka, keď prišla kríza aj ku nám, sme tiež netušili, čo nás čaká. Prečo to dopadlo takto pozitívne?
Pomohlo, že vyrábame vačšinu vecí v púchovskej Makyte a v Českej republike. Tvrdý lockdown tieto krajiny (zatiaľ) obišiel a nezastavila sa a ani nám výrazne nemeškala výroba.
Rýchlo sme zareagovali na celú situáciu, začali sme ku každej objednávke pribaľovať bezplatne naše rúška a neutlmili sme komunikáciu na sociálnych sieťach alebo cez email.
Neobmedzili sme marketingové rozpočty, práve naopak. Rozpočet sa niekoľkokrát navyšoval, čo nám môže pomôcť aj v budúcnosti.
Viac sme sa zamerali na masové médiá. V septembri sme mali prvú televíznu kampaň na Eurosporte, ktorú videlo 13 miliónov ľudí, sprievodnú online kampaň zameranú na zásah alebo výzvu v cyklistickej aplikácii Strava, do ktorej sa zapojilo takmer 100 000 ľudí.
Pomohlo nám aj to, že celý ecommerce zaznamenal za jeden rok taký rast ako predtým za desať rokov dohromady.
No a výrazne stúpol záujem o cyklistiku ako takú. Zdá sa, že je to ideálny karanténny šport. Môžete ho robiť aj sami a hocikde (v okrese).
Toto samozrejme nemá byť recept na úspech pre ostatných. Uvedomujeme si, že niektoré veci vyšli aj zhodou okolností a pokojne to mohlo dopadnúť úplne inak. Ale veľakrát to bolo aj o tom, že celý tím na čele s majiteľmi Petrom a Martinom nečakal, kým to prejde, ale snažili sme sa situácii prispôsobiť a v ideálnom prípade z nej aj vyťažiť.
Viac na túto tému som porozprával v podcaste Tonyho Dúbravca Doba digitálna.
Nakupovanie s ľudskou tvárou a bez prekážok
Agentúra Havas CX urobila prieskum o tom, čo zlepšuje skúsenosť zákazníkov v eshopoch. Čo zistili?
Online obchody stále vnímame ako lacnejšiu alternatívu ku kamenným obchodom a preto nemáme radi extra poplatky. Preferujeme, ak má obchod bezplatnú dopravu, rýchlu dopravu a nekomplikuje vám vrátenie tovaru.
Keď chceme zistiť viac o produkte alebo hľadáme odpovede na otázky, preferujeme ľudský kontakt a využívame live chat alebo zákaznícke recenzie.
Chceme dostávať odporúčania na základe minulých nákupov. Marketingová automatizácia nemusí byť len o tom, že vám príde email s mikrozľavou na vaše narodeniny, ale že vám obchod ponúkne také produkty, ktoré vás naozaj zaujímajú.
Očakávame, že stránka bude rýchla, nakupovanie a nákupný proces bude jednoduchý. Nákupy si chceme vybaviť rýchlo a bezbolestne.
Ako sa z veľkých stali ešte väčší
Z nárastu ecommerce počas koronakrízy neprofitujú všetci. Podľa New York Times minuloročná zmena v nákupnom správaní skôr uškodila menším kamenným prevádzkam. Najväčšie maloobchodné siete v USA (Target, Walmart, …) mali až 68% podiel na ecommerce tržbách v minulom roku a obsadili až 60% všetkých skladových priestorov. Menší hráči im ťažko môžu konkurovať.
Malé prevádzky často bojujú s tým, že nevedia držať toľko produktov skladom. Logisticky je pre ne výhodnejšie, ak si zákazník vyberie produkt v obchode a rovno si ho odvezie domov.
Situácia je naozaj vážna a až polovica malých prevádzok je podľa magazínu Forbes v ohrození a je možné, že budú musieť prevádzku zatvoriť. Ešte horšia situácia je v cestovnom ruchu a vo fitness.
Čo ešte stojí za prečítanie?
Špeciálne sa to týka kreatívcov. Pandémia ich oberá o nudu, v ktorej sa im vraj najviac darí tvoriť.
Na záver
Vizuálna pomôcka, ako odpovedať na otázku “Nemohli by sme to logo trochu zväčšiť?”