Ako sa nám podarilo vyhrať zlatú Euro Effie?
Ahoj! 👋
Práve čítaš dvadsiate druhé vydanie newslettera. Po dlhšej dobe sa budem venovať opäť Isadore. A to preto, že sa nám podarilo vyhrať pekné ocenenie, z ktorého máme veľkú radosť.
Ako sme porazili ALDI a IKEA v súťaži efektivity?
Minulý týždeň sme vyhrali hlavnú cenu v najprestížnejšej európskej súťaži efektivity v reklame – Euro Effie. Podarilo sa nám uspieť v kategórii Retail s našou kampaňou ‘Cycling Struggles’, ktorú som pár krát spomínal aj v tomto newsletteri. Ak ste ju náhodou nevideli, tak tu je hlavný TV spot z kampane.
Je to veľký úspech celého tímu, ktorý na kampani pracoval. Keď sa pozriete na tohtoročných ocenených, tak medzi nimi nájdete firmy ako Ford, LEGO, Canon, IKEA, Netflix, Nespresso alebo Persil. Všetko sú to veľké medzinárodné značky, ktoré majú na každú marketingovú aktivitu vlastné oddelenie, agentúru alebo oboje.
No a potom sme tam my, ktorý sme si celú kampaň vytvorili v internom tíme maximálne desiatich ľudí, bez externej pomoci a za peniaze, ktoré sme vyzbierali cez crowdfundingový portál pre investorov. 🙂
Ako sa nám podarilo uspieť v takejto konkurencii? To zistíte v case study, ktorú sme vytvorili ako súčasť prihlášky na Euro Effie.
Keby som to mal tento úspech zhrnúť v pár bodoch, tak by som vyzdvihol tieto dôvody:
Nebáli sme sa zariskovať a našu dovtedy najväčšiu a najdrahšiu kampaň sme spustili v čase korony, keď veľa firiem osekávalo svoje marketingové rozpočty
Výrazne nám pomohlo dobré načasovanie. V čase spustenia kampane nerástol záujem len ecommerce, ale aj cyklistiku ako takú. Je to ideálny pandemický šport a môžete ho robiť aj sami a izolovaní od ľudí.
Dobrý timing sa prejavil aj v tom, že naša prvá televízna kampaň bola odvysielaná počas jednej z najsledovanejších Tour de France za posledné roky. Kvôli korone sa závod uskutočnil v septembri namiesto júla a aj to spôsobilo rekordnú sledovanosť. Naše spoty videli 12 miliónov ľudí v celej Európe.
Podarilo sa nám odlíšiť od našej konkurencie vďaka dobrým insightom. Naša konkurencia sa v reklame zameriava na výkon a ľúbivé cyklistické zábery, my sme stavili kartu na humor a kreatívu. V reklame sme ukázali, že cyklistika so sebou prináša aj rôzne nepríjemné situácie, ktoré dobre pozná každý cyklista.
Nastavili sme dobrý pomer medzi brandovou komunikáciou a predajnými kampaňami. Návštevníkov z brandových kampaní sme postupne zoznamovali s našimi produktami, zapojili sme ich do výzvy v aplikácii Strava a v novembri sme veľa z nich zmenili na zákazníkov počas Black Friday výpredaja.
Pochopili sme, že rásť dokážeme len vďaka novým zákazníkom a tomu sme podriadili ciele celej kampane.
Rôzne fázy kampane sme vyhodnocovali podľa rôznych metrík. Nepanikárili sme, keď po odvysielaní televíznej kampane nerástli raketovo tržby, ale radšej sme sledovali spontánny záujem o značku a náš share of search na kľúčových trhoch.
No a samozrejme sa to podarilo zásluhou šikovných ľudí, ktorí pracujú v Isadore. Väčšina z nás bicykluje aj vo voľnom čase a máme preto k značke a celej téme prirodzene blízko.
Toto všetko vyššie spomenuté spôsobilo, že rok 2020 sme zakončili s tržbami, ktoré boli medziročne vyššie o 88 %. Tento rast sme dosiahli aj vďaka novým zákazníkom. ktorých bolo výrazne viac ako pred rokom.
A ako dopadne tento rok? Nesnažili sme sa znovu vymyslieť koleso a robili sme to, čo nám fungovalo v minulom roku. To znamená, že sme navýšili rozpočet tam, kde to podľa našich analýz dávalo zmysel.
Napríklad sme zvýšili počet a frekvenciu TV spotov a zasiahli sme nie 12, ale 20 miliónov divákov na Eurosporte. Podobne sme k tomu pristupovali aj pri iných marketingových kanáloch.
Treba ale povedať, že situácia na trhu bola iná, ako v minulom roku. Opäť sa otvorili hranice a ľudia namiesto bicyklovania alebo sledovania Tour de France išli radšej k moru. S postupným otváraním kamenných prevádzok klesal aj záujem o ecommerce nákupy a predaje nedosahovali ani zďaleka také čísla ako pred rokom.
Aj napriek tomu dopadol tento rok pre Isadore veľmi úspešne a podarilo sa nám znovu výrazne narásť.
Podobné rastové plány máme aj na rok 2022, ale o tom napíšem až niekedy nabudúce.
Čo ešte stojí za prečítanie
Počas Black Friday boli urobené predaje za 275 miliárd dolárov, čo je medziročne o 2 % viac.
Eshopom sa darilo aj počas Cyber Monday, tržby dosiahli 65 miliárd dolárov.
Na záver
Koncoročné reporty už máte vymyslené?
Páči sa ti môj newsletter? Prepošli alebo ho vyzdieľaj ďalej. Je to jediný spôsob, ako získam nových odberateľov.
A teraz marš robiť!