Ako veľmi nás rozčuľujú pomalé weby?
Ahoj! 👋
Čítaš už šieste vydanie newslettera. Je niečo, o čom by si si chcel prečítať a ešte som sa tomu nevenoval? Stačí odpísať na tento email.
Páči sa ti tento projekt? Prepošli alebo ho vyzdieľaj ďalej. Ponuka s rýchlejším očkovaním je stále aktuálna.
Ešte nie si prihlásený? Urob to a príde ti každé dva týždne emailom. Zadarmo, bez reklamy, dokonca ani tvoje údaje nikam neuniknú.
Milisekundy, ktoré zarobia milióny
Takýto dramatický názov má štúdia od Deloitte, ktorá skúma vplyv rýchlosti načítavania webov na predaj. Čo v nej zistili?
Existuje jasná korelácia medzi rýchlosťou načítavania a konverzným pomerom webu
Konverzný pomer na mobiloch je o polovicu nižší ako na desktopoch
70% návštevníkov nedokončí nákup, ak je ich skúsenosť s webom zlá
Rýchlejší web = menej okamžitých odchodov, viac prezretí stránok a vyššia priemerná hodnota objednávky
Zákazníci sú viac citliví na rýchlosť vtedy, keď si ešte nevložili produkt do košíka
Zákazníci si zdieľajú dobré aj zlé skúsenosti s webom medzi sebou
Väčšina zákazníkov tvrdí, že zážitok z nákupu je rovnako dôležitý ako produkt
V Google na túto štúdiu nadviazali a urobili prieskum medzi slovenskými a českými eshopmi. Podľa neho iba 30% eshopov poskytuje návštevníkom dobrú skúsenosť s nakupovaním. Najlepšie výsledky dosiahli tieto eshopy:
Ako je na tom váš eshop? Odmerajte si to v nástroji Google Page Speed Insights.
Na rozvinutých trhoch fungujú iné reklamy ako na rozvíjajúcich sa
Tvrdí to výskum, podľa ktorého na rozvinutých trhoch (USA, Európa, Japonsko) fungujú skôr reklamy, ktoré komunikujú skôr emotívne posolstvá. Na rozvíjajúcich sa trhoch (Indonézia, India, Južná Amerika,) zase uspejete skôr s reklamami, ktoré komunikujú racionálne argumenty. Je to preto, že v rozvinutých krajinách zákazníci vnímajú kvalitu ako samozrejmosť a treba ich zaujať inak.
Je to len jedna štúdia, ktorá sa realizovala v konkrétnom produktovom segmente, takže ju neberte ako nespochybniteľný fakt. Každopádne je to zaujímavá hypotéza na testovanie.
V Číne sú stále viac populárne domáce značky
Podľa New York Times Čína prechádza revolúciou v oblasti spotrebiteľských značiek. Veľké globálne značky sú populárne aj tam, ale rastie im lokálna konkurencia. Mladá generácia je viac nacionalistickejšia, čo sa brandov týka, a viac vyhľadáva značky, ktoré túto identitu podporujú. Sieť čajovní Heytea so 700 pobočkami chce nahradiť Starbucks, výrobca nápojov Yuanqisenlin zase konkuruje Coca-Cole a konkurenta má aj Tesla - lokálneho výrobcu Nio.
Celý tento trend má aj svoj názov - “guochao” a popisuje záujem mladých Číňanov o tradičnú a lokálnu kultúru.
Až 40% zákazníkov zruší predplatné produktov
Dôvod je jednoduchý. Buď tento produkt (káva, vitamíny, zubné kefky a podobne) nemali k dispozícii vtedy, keď ho potrebovali, alebo ho mali doma až príliš veľa.
Značky, ktoré tieto predplatné predávajú, musia byť kreatívne, aby si udržali zákazníkov. Výrobca tampónov LOLA vám umožní darovať ich produkt iným ženám v núdzi. Výrobca kávy Bottomless zákazníkom posiela aj malú váhu, ktorá je pripojená na wifi a ktorá za vás objedná daľšiu kávu, keď vám začnú dochádzať zásoby.
Čo ešte stojí za prečítanie?
Na záver
Aké javy ovplyvňujú naše správanie?
A teraz marš robiť!