Budeme po pandémii viac mínať a viac riskovať?
Ahoj! 👋
Čítaš siedme vydanie môjho newslettera. Tentokrát znovu aj o korone, ale v pozitívnom duchu. A nemyslím nárast predaja hipsterských mrazených výrobkov.
Páči sa ti môj newsletter? Prepošli alebo ho vyzdieľaj ďalej.
Ešte nie si prihlásený? Urob to a príde ti každé dva týždne emailom. Zadarmo a bez reklamy.
Čaká nás po pandémii ekonomický boom?
Na základe skúseností z histórie to predpovedá The Economist. Po pandémii cholery, ktorá vyhubila 3% obyvateľov Paríža, Francúzsko povstalo a vstúpilo do priemyselnej revolúcie. Po španielskej chrípke sa v USA naplno rozbehla automatizácia vo výrobe. Počas druhej svetovej vojny Američania minuli iba 20% svojich úspor a začali ich míňať až po jej skončení, čo nakoplo ekonomiku. Tragické obdobia so sebou prinášajú aj zvyšovanie platov po návrate do normálu. Dôvod je pomerne krutý - keďže veľa ľudí zomrie, tak sa zvyšuje hodnota tých, ktorí prežili.
Historici tiež tvrdia, že po udalostiach ako sú vojny a pandémie sme oveľa odvážnejší a viac riskujeme. Po tom, čo sme zažili v ťažkých časoch, sa nám zrazu zdajú bežné rozhodnutie o cestovaní, investovaní a podnikaní ako menej rizikové.
Svet po pandémii určite nebude len pozitívny. Môže urýchliť aj rôzne politické a spoločenské zmeny. Po pandémii eboly sa v Afrike zvýšili občianske nepokoje o 40%.
Ako sme sa naučili znovu kupovať mrazené produkty
Aj za toto môže pandémia, ktorá nás naučila nakupovať do zásoby. Predaje mrazených produktov medziročne narástli o 20%. Počet domácností, ktoré kupujú tieto produkty, sa v USA zdvojnásobil. Samozrejme najviac rástli online predaje, až o 75%. Najviac nakupujeme hotové jedlá, zmrzlinu, pizzu, mäso, zeleninu a podobne.
Nepredávajú sa len lacné a menej kvalitné potraviny, ale aj prémiové kvalitné produkty z najlepších surovína a v udržateľných obaloch. Objednať si môžete neapolskú pizzu alebo bio kóšer pirohy bez GMO. Viac si prečítate v tomto newsletteri.
Aký bol náš rok s médiami?
Veľký súhrn rôznych mediálnych štatistík priniesol Thinkbox vo svojom každoročnom zhodnotení. Z desiatok grafov vyberám len tieto tri.
S médiami trávime denne takmer 13 hodín. Najviac času trávime pozeraním videa (takmer 5 hodín), komunikovaním a počúvaním. Všetky tieto čísla medziročne narástli.
Čo sa reklamy týka, tak najviac sme jej vystavení v TV a na sociálnych médiách.
2/3 Britov majú prístup k službám ako Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video a podobne. V kategórii 16-34 rokov je to viac ako 80%.
Čo ešte stojí za prečítanie?
Na záver
Na tému nevydareného štartu európskej Super Ligy nereagovali len futbalové kluby, ale aj značky. Najvtipnejšie asi Heineken, partner “konkurenčnej” Ligy Majstrov.
A teraz marš robiť!