Marš!

Share this post

Budeme po pandémii viac mínať a viac riskovať?

mars.mareksulik.sk

Budeme po pandémii viac mínať a viac riskovať?

Marek Šulik
Apr 28, 2021
2
Share this post

Budeme po pandémii viac mínať a viac riskovať?

mars.mareksulik.sk

Ahoj! 👋

Čítaš siedme vydanie môjho newslettera. Tentokrát znovu aj o korone, ale v pozitívnom duchu. A nemyslím nárast predaja hipsterských mrazených výrobkov.

Páči sa ti môj newsletter? Prepošli alebo ho vyzdieľaj ďalej.

Share

Ešte nie si prihlásený? Urob to a príde ti každé dva týždne emailom. Zadarmo a bez reklamy.


Čaká nás po pandémii ekonomický boom?

Na základe skúseností z histórie to predpovedá The Economist. Po pandémii cholery, ktorá vyhubila 3% obyvateľov Paríža, Francúzsko povstalo a vstúpilo do priemyselnej revolúcie. Po španielskej chrípke sa v USA naplno rozbehla automatizácia vo výrobe. Počas druhej svetovej vojny Američania minuli iba 20% svojich úspor a začali ich míňať až po jej skončení, čo nakoplo ekonomiku. Tragické obdobia so sebou prinášajú aj zvyšovanie platov po návrate do normálu. Dôvod je pomerne krutý - keďže veľa ľudí zomrie, tak sa zvyšuje hodnota tých, ktorí prežili.

Historici tiež tvrdia, že po udalostiach ako sú vojny a pandémie sme oveľa odvážnejší a viac riskujeme. Po tom, čo sme zažili v ťažkých časoch, sa nám zrazu zdajú bežné rozhodnutie o cestovaní, investovaní a podnikaní ako menej rizikové.

Svet po pandémii určite nebude len pozitívny. Môže urýchliť aj rôzne politické a spoločenské zmeny. Po pandémii eboly sa v Afrike zvýšili občianske nepokoje o 40%.


Ako sme sa naučili znovu kupovať mrazené produkty

Aj za toto môže pandémia, ktorá nás naučila nakupovať do zásoby. Predaje mrazených produktov medziročne narástli o 20%. Počet domácností, ktoré kupujú tieto produkty, sa v USA zdvojnásobil. Samozrejme najviac rástli online predaje, až o 75%. Najviac nakupujeme hotové jedlá, zmrzlinu, pizzu, mäso, zeleninu a podobne.

Nepredávajú sa len lacné a menej kvalitné potraviny, ale aj prémiové kvalitné produkty z najlepších surovína a v udržateľných obaloch. Objednať si môžete neapolskú pizzu alebo bio kóšer pirohy bez GMO. Viac si prečítate v tomto newsletteri.


Aký bol náš rok s médiami?

Veľký súhrn rôznych mediálnych štatistík priniesol Thinkbox vo svojom každoročnom zhodnotení. Z desiatok grafov vyberám len tieto tri.

S médiami trávime denne takmer 13 hodín. Najviac času trávime pozeraním videa (takmer 5 hodín), komunikovaním a počúvaním. Všetky tieto čísla medziročne narástli.

Čo sa reklamy týka, tak najviac sme jej vystavení v TV a na sociálnych médiách.

2/3 Britov majú prístup k službám ako Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video a podobne. V kategórii 16-34 rokov je to viac ako 80%.


Čo ešte stojí za prečítanie?

  • Odkiaľ pochádza oblečenie predávané v EÚ? 30% z Číny, 18% z Bangladéša a 12% z Turecka.

  • Apple v pondelok vydal novú verziu iOS, ktorá užívateľom dáva na výber, či chcú s aplikáciami a stránkami zdielať svoje osobné údaje.

  • Až 17% nákupných centier v USA zanikne. Niektoré z nich budú fungovať ako sklady pre Amazon, ďalšie sa zmenia na školy.


Na záver

Na tému nevydareného štartu európskej Super Ligy nereagovali len futbalové kluby, ale aj značky. Najvtipnejšie asi Heineken, partner “konkurenčnej” Ligy Majstrov.

A teraz marš robiť!

Share this post

Budeme po pandémii viac mínať a viac riskovať?

mars.mareksulik.sk
Previous
Next
Comments
TopNewCommunity

No posts

Ready for more?

© 2023 Marek Šulik
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start WritingGet the app
Substack is the home for great writing