Ahoj! 👋
Práve čítaš sedemdesiate tretie vydanie newslettera. V tomto vydaní sa dozvieš, že sľuby v reklamách fungujú, ak sú správne odkomunikované a výchádzajú z reálnych potrieb zákazníkov.
Hodnotné prísľuby zákazníkom zvyšujú efektívnosť komunikácie
Vyplýva to z výskumu, ktorý zrealizoval LinkedIn The B2B Institute v spolupráci s marketingovou vzdelávacou inštitúciu WARC. Analyzovali v nich tisícky kampaní v B2B aj v B2C segmentoch. Na čo prišli? Ak v kampani použijete zrozumiteľný a hodnotný prísľub pre zákazníka, tak výkonnosť kampane bude výrazne vyššia, ako keď to neurobíte. Takýto prísľub má pozitívny efekt nielen na budovanie povedomia o značke, ale aj na zvyšovanie trhového podielu a lepšie predajné výsledky.
Čo je to zákaznícky prísľub? Je priamy záväzok firmy voči jej zákazníkom. Ideálne je, ak je dobre zapamätateľný, ľahko kontrolovateľný a má skutočnú hodnotu pre všetkých potenciálnych zákazníkov. Doležité samozrejme je aj to, aby tento prísľub bola značka schopná na 100 % dodržať.
Ideálnym príkladom je napríklad služba od Alzy s názvom “Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš.” Je to niečo, čo je zrozumiteľné a hodnotné pre každého, dá sa to ľahko skontrolovať a Alze sa naozaj darí doručovať zásielky tak rýchlo, ako sľubuje.
Prečo je táto téma dôležitá? Výsledky výskumu nám ukazujú, že prísľuby zákazníkom v komunikácii využíva len 40 % B2C značiek a iba 18 % B2B značiek. Stále je tu teda veľký priestor na zlepšenie a zvyšovanie efektívnosti.
Autori výskumu tieto prísľuby rozdelili do štyroch kategórií:
Produktové prísľuby
Výnimočné vlastnosti produktov (Napr. Volvo a jeho prísľub bezpečnosti)
Kvalita za dobrú cenu (Lidla a “Až vtedy má kvalita cenu, keď si ju môže dovoliť každý!”)
Emocionálne prísľuby
Zákazníci sa budú cítiť lepšie, ak využijú konkrétne produkty alebo služby (DM a ich “Tu som človekom. Tu nakupujem”)
Zlepšovanie zákaznického zážitku
Značka sa snaží odstraňovať prekážky zo zákazníckej skúsenosti (vyššie spomenutá Alza)
Udržateľnosť
Značka sľubuje, že pomôže svojim zákazníkom žiť udržateľnejšie (Apple a ich prísľub dosiahnuť do roku 2030 100 % uhlíkovú neutralitu)
Cieľom tohto prístupu nie je naslubovať potenciálnym zákazníkom hocičo, čo im znie dobre, ale dostať zákazníkov do centra vašej pozornosti. Je kľúčové poznať problémy vašich zákazníkov a potom im odkomunikovať riešenie týchto problémov. Menej hovoriť o sebe a viac o tom, čo ich zaujíma a trápi.
Celý výskum si môžete stiahnuť tu.
Ktoré generácie sa cítia byť v komunikácii značiek najviac prehliadané?
Podľa výsledkov prieskumu od NMS Market Research sú to starší ľudia z generácií X a baby boomers, teda ľudia vo veku 52 a viac rokov. Naopak, najviac zohľadnené potreby majú mladí ľudia vo veku 18 až 27 rokov z Generácie Z.
Prečo je dôležité zohľadňovať potreby aj starších zákazníkov? Rôzne prieskumy nám ukazujú, že práve oni sú ochotní minúť viac ako mladí ľudia. Potvrdil to aj tento prieskum – na nákup bežných produktov dennej potreby by Gen Z minuli mesačne najmenej peňazí.
Kúpna sila mladších generácií v čase samozrejme rastie a budovanie povedomia o značke tiež trvá roky, ale dlhodobé trendy sú jasné – populácia Slovenska starne a bolo by chybou ignorovať starších ľudí.
Celý report si môžete prečítať tu.
Čo ešte stojí za prečítanie?
Sociálna sieť X zažalovala skupinu veľkých inzerentov, medzi inými aj spoločnosti Unilever alebo Mars. Dôvod je pomerne bizarný - tieto spoločnosti neinzerujú na X a sociálnu sieť tak vraj pripravili o miliardy dolárov.
Sociálna sieť Reddit zvažuje, že spoplatní prístup do niektorých kategórií príspevkov. Firma hľadá iné zdroje príjmov okrem reklamy.
Second hand nákupy sú stále populárnejšie. Produkty z druhej ruky si minulý rok kúpilo 63 % spotrebiteľov v USA.
Svet reklamy je nudný, ale tých vydarených 10 % stojí za to. Tvrdí to John Hegarty, zakladateľ známych reklamných agentúr Saatchi & Saatchi a BBH.
Packeta vylepší všetky svoje balíkoboxy. Zásielku si vyzdvihnete aj bez mobilu, vďaka čomu bude služba ešte dostupnejšia.
Prehliadač Chrome vám po novom pomocou AI porovná produkty, ktoré máte otvorené na viacerých taboch.
Spoločnosť OpenAI by sa do 12 mesiacov mohla ocitnúť na pokraji bankrotu s predpokladanými stratami vo výške 5 miliárd dolárov.
Na záver
V čom sa preceňujete vy? Štvrtina Britov si myslí, že by sa kvalifikovali na najbližšiu letnú olympiádu v 2028, ak by teraz začali trénovať. Najviac si veria v športovej streľbe, lukostreľbe, badmintone alebo v stolnom tenise.
A teraz marš robiť!