Chcete zohnať darček na Vianoce? Zaplaťte si robota
Ahoj! 👋
Práve čítaš dvadsiate prvé vydanie newslettera. Tí pozornejší z vás si opäť mohli všimnúť, že vychádza o týždeň neskôr, ako by mal. Aj teraz to má rovnaký dovôd ako naposledy - dovolenka. Plány na dokončenie boli, ale po 5 hodinách denne na bicykli som sa mentálne cítil ako Peter Sagan v Monaku. Tak som to radšej nechal tak.
Ako nás kríza naučila nakupovať pomocou nových technológií?
Odpoveď nájdete v článku od Wall Street Journal. Zúfalí rodičia, ktorí chcú svoje deti na Vianoce potešiť hernými konzolami a hračkami, sú nútení používať aj rôzne neštandardné spôsoby ako nakúpiť. Jedným z nich je aj využívanie botov. Ako to funguje? Napríklad si zaplatíte 99 dolárov mesačne službu s názvom SnailBot. Vložíte produkty, ktoré chcete kúpíť a bot potom neustále kontroluje, či sa tento produkt objavil skladom napríklad na Amazone. Ak áno, tak ho za vás kúpi.
Tieto služby doteraz používali hlavne ľudia, ktorí si chceli kúpiť napríklad limitovanú edíciu tenisiek, zberateľských kartičiek alebo priekupníci, ktorí produkt neskôr predali za oveľa vyššiu sumu inde.
Vďaka kríze dodávateľského reťazca tieto služby objavili aj bežní ľudia, ktorí nevedeli zohnať napríklad PS5 pre svoje deti. Eshopy sa takýmto praktikám samozrejme bránia a ak službu používate, tak vám hrozí, že dostanete zákaz nakupovať v obchode. Ale čo by ste nespravili pre svojho potomka?
Chváľte vašu konkurenciu a pomôžete aj sebe
Vyplýva to z výsledkov štúdie, ktorú publikoval Journal of Marketing a napísal o nej web Contagious. Testovali v nej reakcie reakcie ľudí na to, keď jedna značka chválila druhú.
Na čo prišli? Vo všetkých prípadoch to dopadlo pozitívne pre značku, ktorá chválila inú značku. Účastníkom výskumu napríklad ukázali tweety v ktorých Kit Kat chválil konkurečný Twix. Ľudia, ktorí tieto tweety videli, si neskôr kúpili Kit Kat o tretinu častejšie ako tí, ktorí tieto tweety nevideli.
Prečo sú McDonald’s reštaurácie nudnejšie?
Aj vám chýba vizuál starého McDonaldu s výraznými žltočervenými farbami a s klaunom na každom kroku? O tom, ako sa zmenila táto sieť reštaurácií, píše Vox vo svojom článku. McDonald's sa v minulosti profiloval ako rodinná reštaurácia, kam ste zobrali svoje deti na Happy Meal. Trendy v stravovaní detí sa medzičasom zmenili a tak sa zmenil aj McDonald’s.
Dnes sa orientuje hlavne na zákazníkov vo veku 30 až 60 rokov, ktorý nepotrebujú ku šťastiu fotku s Ronaldom McDonaldom na lavičke. Veľa z nich tam dokonca nechodí na burger, ale na kávu alebo na šalát.
To, že je to úspešná stratégia, potvrdzujú finančné výsledky. Aj napriek zvyšujúcej sa saturácii trhu je značka dlhodobo úspešná.
Na svete sa ale stále nachádza veľmi veľa neštandardných McDonaldov. Tie najlepšie zhromažďuje tento Twitter účet. Môj obľúbený je amišský McDonald's, v ktorom môžete zaparkovať aj s kočom.
Čo ešte stojí za prečítanie?
Na záver
Verím, že čitatelia tohto newslettera už vedia, čo zvyšuje efektívnosť kampaní. Nie je to výber kanálov ani delenie na brand a performance, ale trhový podiel vašej firmy a kvalitná kreatíva.
Páči sa ti môj newsletter? Prepošli alebo ho vyzdieľaj ďalej. Je to jediný spôsob, ako získam nových odberateľov.
Klikol si na odkaz a ešte nie si prihlásený na odber? Stačí vložiť svoj email a každé dva týždne ti príde newsletter do schránky.
Ak by si ma chcel pozvať na pivo, tak virtuálne to môžeš urobiť tu. 🍻
A teraz marš robiť!