Marš!

Share this post

Koľko predpovedí na rok 2022 ste už prečítali?

mars.mareksulik.sk

Koľko predpovedí na rok 2022 ste už prečítali?

Marek Šulik
Jan 12, 2022
2
Share this post

Koľko predpovedí na rok 2022 ste už prečítali?

mars.mareksulik.sk

Ahoj! 👋

Práve čítaš dvadsiate štvrté vydanie newslettera. Je to prvé tohtoročné vydanie, tak verím, že ste už všetci pracovne rozbehnutí a že sa vám darí neporušiť aspoň niektoré novoročné predsavzatia.

Ešte nie si prihlásený na odber? Stačí vložiť svoj email a každé 2 týždne ti príde newsletter do schránky.


Aký bude rok 2022 v ecommerce?

Svoje predpovede spísali mnohí autori, za zmienku stoja napríklad tieto z webu Digital Commerce 360.

  1. Ecommerce bude rásť pomalšie ako v posledných dvoch rokoch. Rast, ktorý sme zažili v roku 2020 nebol prirodzený, v roku 2021 sa výrazne znížil a rovnaký scenár nás čaká aj v tomto roku.

  2. Eshopy tak budú musieť byť kreatívnejšie, aby prilákali zákazníkov. Napríklad tak, že začnú predávať aj second hand produkty. Alebo spustia výkup produktov výmenou za nákupný kredit. Tak ako to urobil Martinus so svojim výkupom kníh s názvom Knihovrátok.

  3. So zvyšujúcou sa infláciou budú naďalej rásť ceny produktov. Tažiť by z toho mohli eshopy, ktoré sa špecializujú na výpredajový sortiment.

  4. No a keďže kvôli pandémii muselo veľa párov odložiť svoje svadby, tak sa očakáva výrazné oživenie aj v tomto segmente.

Chcete ešte viac predpovedí? Prečítajte si aj tie od Scotta Gallowaya. Predpovedá napríklad to, že Zuckerbergov Metaverse bude jeden z najväčších failov tohto roka.


Recenzie produktov nie sú až také dôležité, ako sme si mysleli

Zistili to v UX teste publikovanom na stránke Baymard. Prečo to tak je? Zákazníci nedôverujú recenziám, ktoré sa nachádzajú na produktových stránkach eshopov. Buď si myslia, že to nie sú reálne recenzie od zákazníkov alebo podozrievajú eshopy z toho, že negatívne recenzie mažú.

Screenshot 2022-01-11 at 21.14.37.png

Neznamená to, že by ich nezaujímali žiadne recenzie. Dve tretiny zákazníkov si robia externý prieskum recenzií. Taketé recenzie hľadajú cez vyhľadávače, na sociálnych sieťach alebo na expertných stránkach (Consumer Reports alebo naša lokálna verzia dTest).

Zákaznící si najčastejšie vyhľadávajú názvy značiek alebo produktov a preklikajú si zopár stránok, aby si potvrdili, že produkt, ktorý plánujú kúpiť, je kvalitný.


Prečo umelci predávajú práva k svojim hitom?

Tejto téme sa venuje magazín Finmag. V posledných rokoch práva na svoje piesne predali rôznym firmám interpreti ako Bruce Springsteen, David Bowie, Bob Dylan alebo Red Hot Chilli Peppers. Hlavným dôvodom sú klesajúce príjmy. Krátkodobý pokles spôsobila hlavne pandémia, ale ani z dlhodobého hľadiska nie je situácia optimálna.

V posledných rokoch tržby v tomto segmente síce vďaka popularite streamovacích služieb rastú, ale ani zďaleka nedosahujú čísla z rokov 1990 až 2000, keď predajom dominovali CDčká. A umelci nedostanú zo streamovania taký podiel, ako by dostali za predaj fyzických nosičov. Predaj práv je dokonca daňovo výhodnejší ako príjmy z tantiémov.

17244.jpeg

No a ďalším dobrým dôvodom je aj fakt, že investovanie do hudby je stále populárnejšie a výnosnejšie. Kým pred desiatimi rokmi platili investori za práva desať násobok ročných príjmov, dnes je to až 16 až 22 násobok.


Začali by sme jesť hmyz, keby ho propagovali celebrity?

Na túto pomerne netradičnú otázku nám dáva odpoveď nedávno publikovaný výskum. Jeho autori vytvorili desiatky reklám s falošnými produktami, ktoré propagovali rôzne známe osobnosti a porovnávali ich s reklamami bez celebrít. Najlepšie fungovali tie reklamy, v ktorých vystupovali herečky a herci ako Angelina Johnson alebo Dwayne Johnson. Naopak, pri speváčkach a spevákoch to nepomohlo a ochota jesť hmys sa vďaka nim nezvýšila.

Screenshot 2022-01-11 at 20.40.41.png

Čo ešte stojí za prečítanie?

  • Herné štúdio Take-Two (v ktorého portfóliu sa nachádzajú hry ako Grand Theft Auto) kupuje za 12,7 miliardy dolárov štúdio Zynga, ktoré sa špecializuje na mobilné hry a vytvorilo napr. Farmville.

  • Amazon pripravuje konkurenciu pre Shopify. CEO kanadskej firmy, ktorá má hodnotu 178 miliárd dolárov, tento krok vraj víta.

  • Výrobca trenažérov Peloton nemal dobrý rok. V americkom seriáli zomrela jedna z postáv po cvičení na ich výrobku a finančný rok zakončili so stratou 376 miliónov dolárov.

  • Práca na diaľku je stále populárnejšia a majitelia kancelárskych budov sa tomu musia prisposobiť. Kancelárie tak menia na sklady alebo apartmány.


Na záver

Feedback nad zlato.

Twitter avatar for @pikelet
Advanced Pikelet Threat 👩🏻‍💻🥞✨🦄🏳️‍🌈 @pikelet
Are you kidding me
Image
2:19 AM ∙ Dec 31, 2021
30,527Likes3,196Retweets

A na uplný záver dávam tip na knihu pre tých, ktorí sa dočítali až sem.


Páči sa ti môj newsletter? Prepošli alebo ho vyzdieľaj ďalej. Za každé zdieľanie sa ti splní jedno novoročné predsavzatie!

Share

Ešte nie si prihlásený na odber? Stačí vložiť svoj email a každé 2 týždne ti príde newsletter do schránky.

A teraz marš robiť!

Share this post

Koľko predpovedí na rok 2022 ste už prečítali?

mars.mareksulik.sk
Previous
Next
Comments
TopNewCommunity

No posts

Ready for more?

© 2023 Marek Šulik
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start WritingGet the app
Substack is the home for great writing