Konzistentnosť je “tajnou” zbraňou marketérov
Vyplýva to z výsledkov štúdie, ktorú realizovala spoločnosť System1
Ahoj! 👋
Práve čítaš sedemdesiate šieste vydanie newslettera. V tomto vydaní sa dozvieš aj to, že na online reklamu pred prezidentskými voľbami v USA obaja kandidáti minuli za posledné tri mesiace viac ako miliardu dolárov.
Konzistentnosť je cesta k silnejším značkám aj k lepším finančným výsledkom
Vyplýva to z výsledkov štúdie, ktorú realizovala spoločnosť System1 v spolupráci s The Institute of Practitioners in Advertising a YouGov. Sledovali v nej 56 značiek vo viac ako 4000 reklamách počas piatich rokov. Načo prišli? Značky, ktoré komunikujú konzistentne niekoľko rokov dosahujú lepšie výsledky vo všetkých sledovaných reklamných aj biznisových oblastiach. Majú lepšie hodnotenú kreatívu, lepšiu znalosť značky aj lepšie finančné výsledky.
Ako vyzerá konzistentná reklama? V System1 zadefinovali 13 zložiek, ktoré zlepšujú konzistentnosť reklám. Patrí sem pozicioning značky, kreativita v reklamách, vizuálny štýl, využívanie maskotov, celebrít a sloganov alebo konzistencia naprieč rôznymi kanálmi.
Značky, ktoré nemenia tieto časti a využívajú ich dlhodobo niekoľko rokov dosahujú výrazne lepšie výsledky, ako značky, ktoré majú neustále potrebu skúšať v komunikácii niečo nové. A netýka sa to len reklamných metrík ako je hodnotenie kreatívy alebo popularita a znalosť značky. Podľa The Institute of Practitioners in Advertising konzistentnosť zlepšuje aj finančné výsledky značiek v podobe zvýšených predajov alebo väčšieho trhového podielu. A to až o 28 percent.
Konzistentné firmy tiež nemusia do reklamy investovať toľko prostriedkov ako ich menej trpezlivá konkurencia. Zmena komunikácie je drahá a firmy tak musia zaplatiť viac, aby dosiahli rovnaké výsledky ako firmy, ktoré reklamu nemenia.
Kedy sa komunikácia značiek stáva konzistentnou? Prvé pozitívne výsledky možno pozorovať už po prvom roku, ale najväčší rozdiel sa ukáže až po niekoľkých rokoch.
Štúdia potvrdila známy fakt - budovanie značiek trvá roky. Ako napísal Mark Ritson vo svojom komentári, tak najjednoduchší spôsob, ako tento proces urýchliť, je odolať zmenám a viac využívať to, čo si vaša značka rokmi vybudovala. Celú štúdiu si môžete stiahnuť tu.
Ako vyzerá online kampaň pred prezidentskými voľbami v USA?
Vďaka nástrojom Google Ads Transparency Center a Meta Ad Library sa môžete pozrieť aj vy na to, aké formáty využívajú alebo kde a za koľko inzerujú prezidentskí kanditáti Kamala Harris a Donald Trump.
Za posledných 90 dní sa na politickú reklamu v USA minula viac ako miliarda dolárov. Len v reklamnej sieti Google Ads bolo minutých takmer 600 miliónov dolárov.
Aktívnejšia je Kamala Harris a jej spriaznené organizácie. Reklamy sa najčastejšie zobrazujú v nerozhodnutých štátoch (swing states) a tempo výdavkov na reklamu v posledných dňoch veľmi rýchlo rastie. Najviac peňazí - až 80 % - sa neprekvapujúco minie na video reklamu, ktorá sa primárne zobrazuje na YouTube.
Podobná situácia je aj v reklamnom systéme Meta Ads. Za posledných 90 dní sa tu na politickú reklamu minulo viac ako 470 miliónov dolárov. Aj tu je aktívnejšia Kamala Harris, ktorá má cez rôzne účty spustených desiatky tisíc rôznych reklám a cieli v nich výrazne viac na ženy.
Čo ešte stojí za prečítanie
Gen Z sú najmenej spokojní s tým, koľko času trávia online. Chcú byť o tretinu času menej online
Čistý zisk americkej spoločnosti Meta Platforms v treťom štvrťroku narástol o 35 % na 15,69 miliárd dolárov.
Štvrtina majiteľov smartfónov nepovažuje funkcie AI za užitočné. 45 % by nechcelo platiť mesačné predplatné za funkcie AI a 34 % z nich má obavy o ochranu osobných údajov.
Percento Američanov s vysokou alebo strednou dôverou v masmédiá kleslo na historické minimum. Vyplýva to z výsledkov nového prieskumu od Gallup.
Tvorcovia krátkych videí na sociálnych sieťach sa stali jedným z najsilnejších nástrojov prezidentskej kampane v USA v roku 2024.
Podľa pravidla Federálnej obchodnej komisie (FTC) na ochranu spotrebiteľov nemôžu firmy nútiť zákazníkov zrušiť predplatné iným spôsobom, než akým sa pôvodne prihlásili.
OpenAI pridalo do ChatGPT funkciu vyhľadávania, ktorá umožňuje prístup k aktuálnym informáciám. Služba je zatiaľ dostupná len pre predplatiteľov.
Na záver
Možno ste zachytili nemecký experiment s 49-eurovým mesačným lístkom Deutschland-Ticket, ktorý umožňuje neobmedzené cestovanie miestnou a regionálnou dopravou po celej krajine, s výnimkou rýchlovlakov. Čísla po prvom roku ukazujú, že projekt bol úspešný. Vďaka cenovo výhodnému mesačnému lístku sa podarilo presunúť dopravu z ciest na železnice.
Podľa analýzy Mercator Research Institute sa počet ciest vlakom dlhších ako 30 kilometrov zvýšil o 30 %, čo znížilo emisie CO2 o 6,7 milióna ton ročne. Plánované zvýšenie ceny na 58 eur však môže tento efekt oslabiť až o polovicu, keďže sa očakáva pokles ciest vlakom o 14 % a mierny nárast cestovania autami.
A teraz marš robiť!