Majú veľké majetky, ale necielime na nich reklamu. Kto to je?
Ahoj! 👋
Práve čítaš pätnáste vydanie newslettera. Newsletter sa presunul na novú adresu a je súčasťou mojej osobnej domény. Nemá to žiadny špeciálny dôvod, len to lepšie vyzerá. Tak prečo si za to nezaplatiť, že? ¯\_(ツ)_/¯
Mali by sme viac cieliť reklamu na starších?
Slovákov nad 50 rokov je na Slovensku vyše dvoch miliónov, vlastnia 80% všetkých aktív, ale cieli na nich iba 15% reklamy. Toto zistila vo svojich prieskumoch agentúra MW Promotion.
Ako sa generácia 50+ správa v online prostredí? Vačšina je na internete cez mobil každý deň, majú skúsenosti s nakupovaním v eshopoch, ale nesledujú žiadnych influencerov.
To, že starší ľudia vlastnia najväčšie bohatstvo, nie je nové zistenie. S podobnými číslami sme sa stretli aj predtým v iných zahraničných prieskumoch.
Na prvý pohľad to vyzerá tak, že starší ľudia sú neprávom ignorovaní pri cielení reklamy. Do určitej miery to môže byť pravda, ale aj tento slovenský prieskum nám ukazuje, že hodnota ich majetku je vysoká hlavne kvôli tomu, že vlastnia nehnuteľnosti.
Iba 11% Slovákov nad 50 rokov má mesačný príjem vyšší ako 1000 eur a iba 20% z nich má úspory.
Ak na niečo plánujú mínať, tak je to hlavne rodina a zdravotná starostlivosť.
Určite je medzi nimi veľa takých, ktorých kúpyschopnosť je vysoká a reklamou sú zasahovaní málo, ale žiaľ určite sa to netýka všetkých.
Denne vidíme v TV priemerne až 41 reklám
Vyplýva to z prieskumov, ktoré realizuje organizácia Thinkbox vo Veľkej Británii. Toto číslo je pomerne stabilné a výrazne neklesá.
S akými médiami prichádzajú najčastejšie do kontaktu dospelí ľudia v UK? Na prvých priečkach sú TV, browsovanie, rádio alebo sociálne siete.
Pri mladých vo veku 16-34 sú najpopulárnejšie browsovanie, sociálne siete, messengery a až potom telka.
Akým médiám dôverujeme? Najviac rádiu, TV a novinám, najmenej sociálnym sieťam.
Zaujímavých grafov a čísel je v celom výstupe naozaj veľmi veľa. Stiahnuť si ho po registrácii môžete tu.
Ako zarába New York Times na receptoch?
Za posledný kvartál získal NY Times 142 tisíc nových predplatiteľov. 65 tisíc z nich si neplatí za spravodajstvo, ale za to, aby mali prístup k digitálnym krížovkám a receptom na varenie.
Ako píše Axios, tak je to percentuálne najväčší podiel takýchto predplatiteľov v histórii. Po voľbách sa v USA znížil dopyt po platenom spravodajstve a NY Times vďaka týmto službám dokáže rásť a získavať nových predplatiteľov.
NY Times plánuje do budúcnosti monetizovať aj ďalšie nespravodajské služby. Najbližšie to bude portál The Wirecutter, ktorý recenzuje produkty, pomáha spotrebiteľom vybrať si ten správny a samozrejme zarába na referral odkazoch.
Čo ešte stojí za prečítanie?
Nike predáva Reebok za 2,5 miliardy dolárov, firmu kúpili v roku 2006 za 3,8 miliardy dolárov
Predaj športových tenisiek v USA stále rastie, za prvý polrok 2021 sa medziročne zvýšil o 35%
Na záver
Aj vám trvá 20 sekúnd, kým pozatvárate všetky okná po príchode na stránku a potom zistíte, že ste si vyčerpali limit troch článkov na 2 roky?
Páči sa ti môj newsletter? Prepošli alebo ho vyzdieľaj ďalej. Je to jediný spôsob, ako získam nových odberateľov.
Klikol si na odkaz a ešte nie si prihlásený na odber? Stačí vložiť svoj email a každé dva týždne ti príde newsletter do schránky.
Ak by si ma chcel pozvať na pivo, tak virtuálne to môžeš urobiť tu. 🍻
A teraz marš robiť!