Marš!

Share this post

Mladí ľudia trávia polovicu času s médiami na smartfónoch

mars.mareksulik.sk

Discover more from Marš!

Newsletter o biznise, e-commerce, marketingu, reklame a dátach. Zhŕňam kvalitné zdroje informácií a dopĺňam ich o svoj komentár.
Over 2,000 subscribers
Continue reading
Sign in

Mladí ľudia trávia polovicu času s médiami na smartfónoch

Podiel offline kanálov v čase dlhodobo klesá aj u starších.

Marek Šulik
Mar 24, 2023
2
Share this post

Mladí ľudia trávia polovicu času s médiami na smartfónoch

mars.mareksulik.sk
Share

Ahoj! 👋

Práve čítaš štyridsiate deviate vydanie newslettera. V tomto vydaní sa dozviete, že najviac času stále trávime pri TV, aj keď podiel offline kanálov v čase klesá. Neplatí to ale pre mladých ľudí, u nich dominuje online. Okrem toho vo vydaní nájdete aj najzaujímavejšie trendy, ktoré budú ovplyvňovať nákupné správanie v najbližšom období.


Reklamné kanály sú stále fragmentovanejšie

Zistili to v organizácii The Institute of Practitioners in Advertising (IPA), ktorá dlhodobo skúma komerčné mediálne prostredie vo Veľkej Británii. Načo prišli? Ľudia sú potenciálne reklame vystavení o takmer hodinu menej ako pred ôsmimi rokmi. Kým v roku 2015 sme konzumovaním médií trávili 8 hodín a 27 minút, tak v minulom roku to bolo 7 hodín a 38 minút. 

Mení sa aj rozloženie medzi digitálnymi a offline médiami. Kým v roku tvorili offline médiá 58 % z celkového skonzumovaného času, teraz je to len 49 %. 

Ešte výraznejšie je to pri ľuďoch vo veku 16 až 34 rokov. V roku 2015 offline médiá tvorili 41 % z celkového času, dnes je to len 20 %.

Najväčší zásah v rámci tejto cieľovej skupiny majú sociálne siete Facebook (71 %), YouTube (70 %) a Instagram (68 %), v menšej miere aj TikTok (44 %) a Snapchat (43 %).

Ako vyzerá percentuálne rozloženie podľa zariadení, ktoré používame? Pri celej populácii sú na prvých priečkach televízor, smartfón a rádio a PC desktop. Pri mladých je to s veľkou prevahou smartfón a až na ďalších miestach sú televízia a desktop. 

To najdôležitejšie zo štúdie si môžete prečítať tu.



Prečo Funko musí zničiť tovar v hodnote 30 miliónov dolárov?

Dôvod je jednoduchý - pretože je to lacnejšie ako ho skladovať. Funko vyrába zberateľské figúrky s podobou filmových a seriálových hrdinov, hudobníkov, športovcov, animovaných postavičiek a iných známych postáv. Ich tržby dlhodobo rastú a za minulý rok dosiahli tržby v hodnote viac ako 1,3 miliardy dolárov.

Twitter avatar for @OriginalFunko
Funko @OriginalFunko
Check out @amazon for a limited time deal on STAR WARS™ The Mandalorian™ Funko Pops! amzn.to/42vsdDw #Funko #FunkoPop #STARWARS
Image
11:01 PM ∙ Mar 20, 2023
502Likes42Retweets

Tieto figúrky majú aj zaujímavú zberateľskú hodnotu a ich predajom, ako aj celému segmentu zberateľských predmetov, pomohla pandémia. Kríza dodávateľského reťazca v roku 2001 spôsobila, že dodávky tovaru meškali často až niekoľko mesiacov, čo spôsobilo obmedzenie ponuky a prudký nárast cien. Tovaru bolo málo a dopyt po ňom neklesal. Firmy ako Funko na to zareagovali tak, že zvýšili produkciu, naplnili si sklady a očakávali, že uspokoja zvýšený dopyt.

Do toho ale prišli nové externé vplyvy ako zvyšujúca sa inflácia a vojna na Ukrajine. Zároveň sa podarilo obnoviť dodávky tovaru a dopyt postupne klesol. Ich zásoby produktov sa medziročne zvýšili o 48 % a skladovanie je finančne náročné. So zničením tovaru je spojené aj reputačné riziko. Nie je to zrovna najudržateľnejšie riešenie problému a v minulosti boli za podobné kroky kritizované viaceré módne značky. 

Problém s plnými skladmi sa netýka len spoločnosti Funko, v podobnej situácii sa ocitlo veľa iných predajcov. Podľa odhadov majú predajcovia na skladoch až o 30 % viac produktov, ako by potrebovali. Zbaviť sa ich budú musieť buď vo veľkých výpredajoch alebo takým spôsobom ako Funko.


Aké trendy budú ovplyvňovať spotrebiteľov v najbližšom období?

Na túto otázku hľadali odpoveď vo výskumnej agentúre GWI. Tu sú najzaujímavejšie trendy, ktoré identifikovali:

  1. 55 % spotrebiteľov si myslí, že ich osobné financie sa v nasledujúcich šiestich mesiacoch zlepšia.

  2. Nákup dovolenky v zahraničí je najrýchlejšie rastúcim “veľkým nákupom”. Záujem o dovolenky v zahraničí medzi spotrebiteľmi v Európe a Severnej Amerike medziročne stúpol o 36%.

  3. Aj napriek inflácii a zvyšovaniu cien sa spotrebitelia nechcú vzdať drahších produktov. Počet zákazníkov, ktorí si vo Veľkej Británii kupujú zmrzlinu Häagen-Daaz medziročne stúpol o tretinu.

  4. Na dvanástich svetových trhoch 53 % spotrebiteľov uvádza, že najdôležitejším faktorom pri nákupe je kvalita, zatiaľ čo cena je až na druhom mieste (36 %). 

  5. Potenciálnych kupcov domov je menej ako kedykoľvek za posledných niekoľko rokov

Twitter avatar for @gwidotcom
GWI @gwidotcom
There's fewer prospective house buyers than any point in the last few years 🏡 #GWI #Realestate #Housingmarket #Househunting
Image
10:03 AM ∙ Mar 14, 2023
  1. Potraviny sú stále drahšie, ale nekupujeme ich menej. Iba 19 % spotrebiteľov uviedlo, že za posledný rok v znížilo výdavky na potraviny.

  2. Zvykli sme si na domácu zábavu. Len 11 % spotrebiteľov plánuje v blízkej budúcnosti zrušiť predplatné streamovacích služieb.

  3. Dlhodobo stúpa záujem o použité veci. 15 % spotrebiteľov v UK tvrdí, že za posledný mesiac využili službu Vinted. Ďalších 21 % chce veci predať alebo kúpiť použitý tovar. 

Celý článok s ďalšími trendami si môžete prečítať tu. 


Čo ešte stojí za prečítanie?

  • Počet ľudí, ktorí si platia za sledovanie streamovacích služieb aj s reklamami, rastie. 29% nových predplatiteľov služby Disney+ si vyberá plán s reklamami. 

  • Spolupráce značiek z rozličných produktových segmentov sú stále populárne. Modelkou pre módnu značku sa stala bábika z horroru M3GAN.

  • Sony chce na nákup nových herných štúdií minúť až 5 miliárd dolárov. V porovnaní s konkurenčným Microsoftom sú to drobné. Len za jednu spoločnosť Activision Blizzard plánuje Microsoft zaplatiť skoro 69 miliárd dolárov.

  • Ryan Reynolds je nielen úspešný herec, ale darí sa mu aj v podnikaní. Operátora Mint, ktorého je spolumajiteľom, kupuje konkurenčný T-Mobile za 1,35 miliardy dolárov.

  • Máme víťaza “súťaže” o korporátnu drzosť desaťročia. Je ním firma Johnson & Johnson, ktorá sa snažila kreatívne vyriešiť súdne spory so svojimi zákazníkmi.

  • Na evente Marketingový štvrtok som v prednáške hovoril o tom, ako sa snažíme robiť efektívny marketing vo firme Isadore. Nie je iba o reklame, ale hlavne o produkte, poznaní zákazníka a zvyšovaní fyzickej a psychickej dostupnosti.


Na záver


Dlhšie som nedal tip na knihu, tak tu je. Gott: Československý příběh od Pavla Klusáka nie je tradičný uhladený životopis. Na pozadí spevákovej kariéry v ňom autor rozpráva príbeh o vtedajších pomeroch v Československu a prináša aj rôzne pomerne šokojúce informácie o Gottovi. Kúpiť si ju môžete napríklad čítanú tu alebo novú tu.

Páčilo sa ti toto vydanie? Prepošli alebo vyzdieľaj ho ďalej. Len vďaka vám získavam nových odberateľov.

Share

A teraz marš robiť!

2
Share this post

Mladí ľudia trávia polovicu času s médiami na smartfónoch

mars.mareksulik.sk
Share
Previous
Next
Comments
Top
New
Community

No posts

Ready for more?

© 2023 Marek Šulik
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start WritingGet the app
Substack is the home for great writing