Ako sa tomuto newsletteru podarilo prežiť prvý rok?
Ahoj! 👋
Práve čítaš dvadsiate siedme vydanie newslettera. Je to už viac ako rok odvtedy, ako vyšlo prvé číslo a dnes to bude aj o tomto malom jubileu.
Prvé narodeniny
Tento newsletter nevznikal s nejakými veľkými ambíciami. V podstate som mal len zopár cieľov, ktoré som si chcel splniť. Pravidelne písať, pravidelne sa vzdelávať a zostať na očiach v komunite. Som rád, že sa mi v prvom roku darilo napĺnať všetky tri.
Tento formát my umožňuje písať takmer o všetkom, čo ma zaujíma a v takom rozsahu, aký mi vyhovuje. Ak ma nejaká téma zaujme, tak jej kľudne venujem celé vydanie. Ak nie, tak ju spomeniem v jednej vete ako tip na záver. Vzhľadom na to, že sa nesnažím osloviť všetkých a podľa vaších reakcií to tu čítajú hlavne ľudia z praxe, tak nemusím vysvetľovať úplné základy. Stačí keď priložím odkaz na iný článok.
Newsletter ma motivuje k tomu, aby som si neustále čítal a odkladal nové články. Nie že by som to predtým nerobil, ale určite nie v takom množstve ako teraz. Život ma naučil, že čím viac kvalitných zdrojov si za dva týždne odložím, tým menšie utrpenie zažívam pri písaní newslettera. A som aj spokojnejší s výsledkom.
Vďaka newsletteru sa mi darí byť stále na očiach. Newsletter pravidelne číta viac ako 1000 ľudí a sú medzi nimi ľudia, ktorí sú profesne oveľa skúsenejší alebo úspešnejší ako ja. Ako som tu už spomínal dávnejšie, tak si detailne nepozerám, že kto všetko to tu odoberá, lebo by som z toho bol zbytočne pod tlakom. Veľa krát sa mi stalo, že sa k odoberaniu newslettera priznali úplne neznámi ľudia, ktorých som niekde stretol. Je to výborný ice breaker.
Celé ma to baví aj preto, že je to v podstate voľnočasová aktivita. Nepotrebujem nahánať nových odberateľov, do reklamy som nedal ani cent, ani vám nepotrebujem nič predať, aby sa mi to zaplatilo. Mna to baví písať a podľa rastúceho počtu odberateľov usudzujem, že vás to baví čítať.
Na záver by som chcel vyzdvihnúť Substack ako platformu, na ktorej publikujem. Vo všeobecnosti mám rád email ako taký, pretože nie je závislý od algoritmov vyhodnocujúcich pozornosť a príjmov od reklamy – na rozdiel od sociálnych sietí. Substack funguje presne v tomto duchu, nezarába na reklame, ľahko sa používa a neobsahuje zbytočné funkcie. Ak zvažujete začať s písaním, tak Substack odporúčam.
Chcete tento newsletter zlepšiť? Vyplňte tento krátky dotazník. Chcete mi urobiť radosť? Vyzdieľajte newsletter na vašich sociálnych sieťach. Je to najefektívnejší spôsob, ako získam nových odberateľov.
Ako sa z Apple môže stať ešte väčšia firma?
Scott Galloway vo svojom najnovšom článku predpovedá, že z Apple sa raz môže stať firma, ktorá dosiahne tržby v hodnote tisíc miliárd ročne (momentálne má tržby na úrovni 370 miliárd ročne).
Ako sa im to môže podariť? Okrem rozvíjania toho, čo im funguje, budú musieť kradnúť zákazníkov z iných segmentov, v ktorých doteraz neboli dominantní. Tak ako Amazon prenikol do cloudového biznisu alebo tak ako Microsoft skupuje všetko v hernom biznise. Na ktoré oblasti by sa Apple mohol zamerať?
Bankovníctvo - Apple má vybudovanú dôveru a dostatočný kapitál, aby sa presadil
Vyhľadávanie - zariadenia Apple využívajú stovky miliónov ľudí a Google platí Apple ročne 15 miliárd dolárov za to, aby bol prednastavený vyhľadávač
Zdravotníctvo - už dnes majú Apple Watch viacero funkcií, ktoré moniturujú zdravotný stav ich majiteľa
Fitness - V USA je členom fitness centra 64 miliónov ľudí a 3/4 z nich vlastnia iPhone
Domácnosť - na túto oblasť sa Apple zameriava už dnes, ale veľkú príležitosť vidí Galloway vo vlastnom televízore, ktorý by bol centrom celého ekosystému
Autá - o tom sa hovorí už dlhšie a je jasné, že Apple chystá vlastné auto
B2B - či už sa bavíme o cloudových službách (Google, Amazon) alebo o službách na podporu predaja (Square)
Celý článok si môžete prečítať tu.
Čo ešte stojí za prečítanie?
Na záver
Nepodceňujte nostalgiu. Ktorú hudbu považujú ľudia za najlepšiu? Tú, ktorú počúvali, keď boli mladí.
Páči sa ti môj newsletter? Prepošli alebo ho vyzdieľaj ďalej. Len vďaka tomu získavam nových odberateľov.
A teraz marš robiť!