Sledovali ste aj vy alternatívnu Tour de France?
Ahoj! 👋
Práve čítaš trináste vydanie newslettera. Tí pozornejší z vás si určite všimli, že vychádza o týždeň neskôr, ako by mal. Dôvod oneskorenia je dovolenka, na ktorej som sa snažil používať mozog len v najnutnejších prípadoch. Napríklad vtedy, keď som sa musel dohovoriť s Talianmi, ktorí nerozprávajú po anglicky. Na iné mentálne výkony už nezostala energia. A keďže som sa vrátil len pár dní dozadu, tak to dnes bude na ľahšiu tému.
Ako si ukradnúť pozornosť počas najväčšieho cyklistického závodu roka?
Tour de France je cyklistický závod, ktorý sledujú milióny fanúšikov po celom svete. To priťahuje aj pozornosť firiem, ktoré chcú byť počas závodu viditeľné. Niečo o tom vieme aj v Isadore. Minulý aj tento rok sme si zaplatili TV spoty na Eurosporte. Videli ich milióny ľudí z celej Európy, veľa z nich prišlo neskôr aj na web.
Okrem klasických reklamných kanálov ako TV, print, online alebo sponzoring hľadajú firmy aj iné možnosti, ako osloviť divákov Tour. Tento rok bola jednoznačne najúspešnejšia aktivita, ktorú urobil náš konkurent - výrobca cyklo oblečenia Rapha spolu s americkým profesionálnym tímom EF Education – Nippo. O čo išlo?
Každý tím môže na Tour poslať iba osem cyklistov. Konkurencia je obrovská a veľa jazdcov zostane doma. To sa tento rok stalo aj Austrálčanovi Lachlanovi Mortonovi z vyššie spomenutého EF Education – Nippo. Vymysleli pre neho teda plán B, ktorý nazvali Alt Tour. Morton prejde všetkých 21 etáp tohtoročnej Tour sám, spať bude v stane, ktorý si ponesie na bicykli, na ňom bude mať aj všetko oblečenie a príslušenstvo. Žiadne sprievodné vozidlo s mechanikom, presuny v tímovom autobuse a prespávanie v hoteloch. A musí to stihnúť skôr ako jazdci na skutočnej Tour.
Lachlan to zvládol, prešiel 5510 km za 18 dní a do Paríža, kde bola posledná etapa, prišiel o 5 dní skôr ako ostatní jazdci. Celá aktivita mala aj charitatívny cieľ, Lachlanovi sa podarilo vyzbierať £356,477 pre organizáciu World Bicycle Relief a Rapha s EF venovali 500 bicyklov na charitu.
Celá akcia bola veľmi úspešná aj pre Raphu s EF. Mediálny výtlak bol obrovský a o Lachlanovi písali a točili videá všetky svetové médiá - ESPN, Wall Street Journal, NY Times, NPR, Eurosport, The Guardian, L’Equipe a podobne. Tisícky zmienok sa objavili aj na sociálnych sieťach. Lachlan zažíval rôzne problémy, ale aj (pre nás, pre neho asi menej) vtipné situácie. Z jeho sandálov, ktoré musel nosiť kvôli otlakom namiesto tretier, sa stala téma, o ktorej sa písali články.
Pre Raphu a Education First, ktoré boli spomenuté v každom výstupe a boli na každej fotke, je to obrovská reklama s výborným pomerom cena a výkon.
Podľa Wall Street Journal je to ukážkový príklad toho, kam sa bude uberať cyklistika a šport ako taký. Veľa fanúšikov cyklistiky si namiesto štvorhodinovej etapy radšej prečíta zopár tweetov o tom, čo sa dnes stalo Lachlanovi, ako zmokol, koľko defektov dostal a ako si musel sám upraviť sandále, aby ho netlačili. EF tvrdí, že príspevky o ňom boli raz tak úspešné ako príspevky o ostatných jazdcoch na skutočnej Tour de France.
Je to prístup, ktorý sa môže postupne objavovať aj v iných športoch a ktorý bude zaujímavý pre firmy, ktoré vždy hľadajú nové spôsoby ako osloviť cieľovú skupinu.
Čo ešte stojí za prečítanie?
Netflix sa chystá vstúpiť na trh s hrami, založené budú na existujúcich seriáloch Netflixu.
Ľudia pod 30 uprednostňujú na prácu pred emailom nástroje ako Google Drive, Zoom, iMessage alebo Slack. Je email v ohrození? (Nemyslím si)
Na záver
Marketérov čaká dátová diéta a personalizovaná reklama už nebude taká otravná.
Páči sa ti môj newsletter? Prepošli alebo ho vyzdieľaj ďalej. Je to jediný spôsob, ako získam nových odberateľov.
Klikol si na odkaz a ešte nie si prihlásený na odber? Stačí vložiť svoj email a každé dva týždne ti príde newsletter do schránky.
Ak by si ma chcel pozvať na pivo, tak virtuálne to môžeš urobiť tu. 🍻
A teraz marš robiť! Alebo dovolenkovať.