Jar je tu! A s ňou špeciálne športové vydanie
Ahoj! 👋
Toto vydanie newslettera bude tematické a bude sa venovať hlavne športu. Konečne prišla jar, tak sa to do tohto obdobia hodí. A asi nie som jediný, koho už nebaví čítať o tom, ako zmenila koronakríza naše správanie.
Páči sa ti môj newsletter? Buď tímový hráč/ka a pomôž ho rozšíriť medzi svojich známych!
Ešte nie si prihlásený? Urob to a príde ti každé dva týždne emailom.
Prečo narastie záujem o športový sponzoring?
Sponzoring v športe nemusí byť len čierna diera na peniaze, ako to niekedy býva na Slovensku. Je to štandardná marketingová aktivita s pozitívnou návratnosťou investície. Podľa Nielsenu investujú firmy len do sponzoringu futbalových dresov v najlepších európskych ligách 1,4 miliardy eur ročne. Priemerne dávajú firmy do sponzoringu 15% zo svojich marketingových rozpočtov.
Všeobecne sa očakáva, že po korone narastie záujem o športové podujatia. Až pätina všetkých ľudí plánuje po očkovaní znovu navštevovať podujatia.
Je to téma, o ktorej sa bavíme aj u nás v Isadore. Sponzoring by nám umožnil byť na očiach fanúšikov cyklistiky (a potenciálnych zákazníkov) oveľa dlhšie a častejšie ako v súčasnosti, nielen cez reklamné pauzy v TV počas cyklistických pretekov.
Čísla tiež ukazujú, že športový sponzoring je ideálny marketingový kanál na budovanie značky a má pozitívny vplyv na predaje nielen v krátkodobom, ale aj v dlhodobom horizonte.
V Nielsen sa na celú túto tému pozreli komplexnejšie a spísali niekoľko trendov, ktoré budú formovať športový sponzoring v najbližších rokoch:
Stále viac viditeľné budú v sponzoringu čínske firmy, je to pre ne ideálny spôsob ako vstúpiť na nový trh a osloviť masy
Esports bude rásť oveľa rýchlejšie ako iné športy a atraktívny bude pre firmy, ktoré chcú osloviť mladých ľudí
Väčší záujem bude aj o sponzoring konkrétnych športovcov. Majú obrovský výtlak na sociálnych sieťach a ich príspevky majú väčší výtlak ako príspevky firiem
Ak vás táto téma zaujala, tak vám odporúčam stiahnuť si celý report zadarmo tu.
Prečo talianske kluby nemajú problém úplne zmeniť svoje logo?
Práve dnes sa v médiách objavila správa o tom, ako taliansky futbalový klub Inter Miláno po niekoľkýkrát zmenil svoje logo. A nie je jediný, v posledných rokoch redizajnovalo logo hneď niekoľko talianskych klubov.
Z marketingového hľadiska je to pomerne kontroverzný krok, ktorý ide proti všetkým poučkám. Podľa nich by si každá značka mala uchovávať určité elementy, vďaka ktorým si ich zákazníci zapamätajú. Logo je jedným z najdôležitejších prvkov.
Prečo to teda talianske kluby tak často porušujú? Na túto otázku hľadal odpoveď web NSS Sports. Zistili, že cieľom klubov je oslobodiť sa od prílišného spojenia s futbalom. Nové, menej futbalové, logá im otvárajú možnosti v predaji oblečenia a reklamných predmetov aj mimo futbalovej tematiky.
Jeden z najznámejších talianskych klubov Juventus Turín zmenil svoje logo v roku 2017 a dnes v jeho ponuke nájdete aj takúto kolekciu oblečenia.
Slušné tepláky nie sú trendy len u nás
Tento trend v oblečení má aj svoj názov - athleisure (zložený zo slov athletic a leisure). Je to oblečenie, ktoré môžete využiť na šport, ale nebudete sa v ňom hanbiť vyjsť aj medzi ľudí. Podľa dát NPD Group tvorí toto oblečenie až 28% z celkových tržieb v predaji oblečenia. Athleisure produkty má vo svojej ponuke 46% z najväčších výrobcov oblečenia. Pätina zákazníkov, ktorí si kupujú toto oblečenie, ho ani nepoužíva na športovanie.
Medzi najväčšie značky patria veľké retail brandy ako Nike, Adidas, Under Armour alebo japonské Uniqlo, ale aj značky ako Everlane alebo Lululemon, ktoré vyrástli na internete.
Zaujímavé je aj to, že tento segment by mal rásť aj v ďalších rokoch, ale týkať sa to bude hlavne prémiových značiek, ktoré už teraz veľa prostriedkov investujú do spoluprác s celebritami.
Na záver
Dajte ľuďom na výber a zvýšte počet ich interakcií.