TV reklama nie je len pre banky a hypermarkety
Ahoj! 👋
Práve čítaš osemnáste vydanie newslettera. Dnes aj o tom, prečo značky, ktoré vyrástli v online, stále viac inzerujú v televízii. A nie je to trend, ktorý sa ku nám dostane až o 5 rokov, ako to väčšinou býva. Kampane týchto značiek sú už teraz výrazné aj v našich televíziách.
Online značky stále viac využívajú TV reklamu
Prišli na to v organizácii Thinkbox. Od roku 2019 narástli výdavky online firiem do TV reklamy o 39% a len za tento rok dosiahli sumu viac ako 650 miliónov eur. Reklamy online firiem tvoria 20% všetkých reklám v UK.
Ktoré online firmy inzerujú najviac? Asi málokoho vzhľadom na pandémiu prekvapí, že na prvom mieste v náraste výdavkov sú donášky jedla. Za nimi nasledujú online trhy ako Amazon a Ebay, online predajcovia ojazdených áut a streamovacie platformy.
Prečo to online firmy robia? Potrebujú posilnovať svoju mentálnu dostupnosť v hlavách spotrebiteľov. Je to kľúčové hlavne pre značky, ktoré nemajú retailové predajne. No a TV reklama má dlhodobo najlepší pomer medzi cenou a mediálnym zásahom. Ak chcete zasiahnuť milióny potenciálnych zákazníkov, tak televízia je najefektívnejší kanál, ktorý generuje najväčšie zisky.
Nie je to trend len vo Veľkej Británii, ale aj u nás. Prvé televízne kamane spustili tento a minulý rok online firmy ako Dedoles, Websupport, GymBeam, Slido, Kickresume a ako som spomínal viackrát, tak aj my v Isadore. Okrem finančných výsledkov sa nám podarilo získať aj viaceré kreatívne ocenenia. Naposledy dve ocenenia (zlatý a strieborný klinec) na Zlatom Klinci. Case study našej kampane si môžete pozrieť tu.
Amazon ovláda aj predaj oblečenia
Amazon má viac ako 100 vlastných odevných značiek a je najväčším predajcom oblečenia v USA. Teraz chce vstúpiť aj do retailu.
Podľa Wall Street Journal spoločnosť plánuje otvoriť prvé predajne budúci rok. Majú obsahovať aj rôzne technologické vychytávky. Oblečenie si nemusíte nosiť do kabínky, stačí len naskenovať QR kódy a obsluha vám ho pripraví. Z kabínky si viete elektronicky vyžiadať ďalšie veľkosti.
Tak ako iné online značky si od prechodu do offline sľubuje hlavne to, že sa im v inom prostredí podarí osloviť nových zákazníkov. A zároveň si budú môcť v praxi otestovať nové technológie.
Podobné trendy v presune online značiek môžme sledovať aj u nás. Napríklad Dedoles má už 26 svojich predajní a kioskov po celom Slovensku. No a prvú predajňu sme otvorili aj my v Isadore - v bratislavskej Pradiarni 1900. Bratislava je dlhodobo naše najsilnejšie mesto, čo sa tržieb týka, a potenciál mesta je ešte ďaleko väčší.
Luxusné značky začínajú inzerovať na LinkedIne
Podľa The Drum 15% zo všetkých reklám si platia spotrebiteľské značky, medzi nimi aj tie prémiové ako Audi, Louis Vitton alebo Mercedes-Benz. Prečo to tak je? LinkedIn stále rastie, napríklad jeho príjmy z reklamy by mali tento rok narásť o štvrtinu.
Okrem toho je tu viac ľudí, ktorí sa zaujímajú o prémiové produkty a majú vyšší príjem ako je priemer na iných sociálnych sieťach. No a samozrejme hrá rolu aj to, že LinkedIn nie je spájaný so žiadnymi škandálmi ako jeho konkurencia vlastnená Facebookom.
Takže sa pripravte na to, že okrem motivačných citátov a ponúk headhunterov sa budete na LinkedIne stále viac stretávať aj s luxusnými reklamami.
Čo ešte stojí za prečítanie
Na záver
Nákupy darčekov si tento rok fakt nenechávajte na poslednú chvíľu.
Páči sa ti môj newsletter? Prepošli alebo ho vyzdieľaj ďalej. Je to jediný spôsob, ako získam nových odberateľov.
Klikol si na odkaz a ešte nie si prihlásený na odber? Stačí vložiť svoj email a každé dva týždne ti príde newsletter do schránky.
Ak by si ma chcel pozvať na pivo, tak virtuálne to môžeš urobiť tu. 🍻
A teraz marš robiť!