YouTube v TV sledujeme viac ako ktorúkoľvek streamovaciu službu
Je aj najpopulárnejšou podcastovou aplikáciou
Ahoj! 👋
Práve čítaš osemdesiate prvé vydanie newslettera. Dočítaš sa v ňom napríklad to, že YouTube je v TV sledovanejší ako Netflix alebo, že AI mení spôsob, akým vyhľadávame informácie v Google.
YouTube už sledujeme viac na televízoroch ako na mobiloch
Vyplýva to z informácií, ktoré služba zverejnila na svojom webe. Sledovaním YouTube videí na TV strávia užívatelia celosvetovo jednu miliardu hodín denne. YouTube má vyššiu sledovanosť ako Netflix alebo ktorákoľvek iná streamovacia služba.
Tento úspech sa nestal náhodne, spoločnosť zlepšila svoju televíznu aplikáciu a pridala do nej napríklad aj môžnosť synchronizácie s mobilom. Na televízii tak sledujete video a na mobile môžete k nemu napísať komentár. Po vzore streamovacích služieb môžu tiež tvorcovia svoje videá rozdeliť do sezón, aby uľahčili divákom orientáciu.
To, že stále viac sledujeme YouTube v televízoroch, je aj zásluha väčšieho trendu, ktorý postupne mení naše zvyky. Televízia sa stáva miestom, kde si púšťame hudbu a podcasty. V USA je YouTube už teraz najpopulárnejšou podcastovou aplikáciou a darí sa aj platenému predplatnému YouTube Premium. Služba, ktorá okrem iného umožňuje aj počúvanie hudby, už má viac ako sto miliónov predplatiteľov.
AI mení to, ako vyhľadávame informácie cez Google
Vyplýva to z analýzy, ktorú publikovala marketingová spoločnosť Seer Interactive. Google od minulého roka vo výsledkoch vyhľadávania zobrazuje zhrnutia, ktoré vygenerovala umelá inteligencia. Užívateľ tak nemusí klikať na rôzne výsledky, ale prečíta si zhrnutie od AI a vďaka tomu ušetrí čas.
Aký vplyv majú tieto zhrnutia na to, ako často ľudia klikajú na ostatné stránky alebo reklamy? Analýza zistila, že výrazný. Ak sa AI zhrnutie vo výsledkoch nezobrazí, tak na neplatený odkaz kliknú 2 až 4 percentá a na reklamu 17 až 20 percent užívateľov. Ak sa zhrnutie objaví, tak miera prekliku výrazne klesá. Na neplatený odkaz klikne už len necelé percento a na reklamu menej ako 9 percent.
Čo to znamená pre majteľov a prevádzkovateľov webových stránok? V budúcnosti bude ešte ťažšie dostať na stránku neplatenú organickú návštevnosť z vyhľadávača Google. Už vám nekonkuruje len platená reklama, ale aj umelá inteligencia.
Čo to znamená pre inzerentov platenej reklamy vo vyhľadávačoch? Jej efektívnosť v čase klesá a buď si nájdete aj iné zdroje platenej reklamy alebo si počkajte, kým Google dostane reklamu aj do týchto AI zhrnutí. Túto možnosť už Google testuje.
A/B testovanie v reklamných sytémoch môže byť skreslené
Vyplýva to zo štúdie, ktorú vo vedeckom časopise Journal of Marketing publikovali Michael Brown a Eric M. Schwartz a ktorá sa venovala A/B testovaniu v reklamných platoformách Google Ads a Meta Ads.
„Víťazná“ reklama môže uspieť vďaka tomu, že sa zobrazí publiku náchylnejšiemu na ňu reagovať, a nie kvôli svojej kreatíve. Tým, že platformy primárne maximalizujú výkon reklám, výsledky testov nemusia byť celkom nestranné a tým pádom skreslené.
Autori odporúčajú buď akceptovať tieto obmedzenia a brať do úvahy, že každá kampaň funguje v špecifickom prostredí, alebo použiť skutočné vedecké metódy testovania.
Čo ešte stojí za prečítanie
Majitelia iPhonov si začínajú častejšie meniť staršie modely za novšie. Tretina z nich mení telefón každé dva roky.
Shopify zrušil obchod Kanyeho Westa, ktorý ponúkal tričko s motívom svastiky. Podľa vyjadrenia spoločnosti bol obchod vyradený z ponuky preto, že „nedodržiaval zásady férového obchodovania.“
Elon Musk chcel odkúpiť spoločnosť OpenAI za 97 miliárd dolárov. Vedenie spoločnosti túto ponuku odmietlo.
Nečakané poplatky zaskočili amerických spotrebiteľov po tom, čo Trump zrušil bezcolný dovoz tovaru z Číny do hodnoty 800 dolárov.
Spoločnosť Meta trénovala svoj AI model tak, že stiahla torrent s 82 terabytami nelegálne stiahnutých kníh.
Ľudia si pred Vianocami dopriali, chceli stihnúť nižšiu DPH a predaje cez internet prudko narástli.
ChatGPT už od návštevníkov nevyžaduje, aby sa pri využívaní služby prihlasovali.
Posadnutosť zmenami vašej značke škodí. Alebo prečo je konzistentnosť pri budovaní značiek kľúčová.
Na záver
Aký zmysel má hudba, ktorú počúvame pri nakupovaní v supermarkete? Výskum z University of Bath ukázal, že príjemná hudba v supermarketoch počas pracovných dní zvyšuje predaje o viac ako 10 %. Podľa výskumu prichádzame do predajne po celom dni unavení a hudba nám zlepší náladu. Cez víkendy však tento efekt mizne, pretože sme viac oddýchnutí, máme viac času a cítime sa vo všeobecnosti lepšie, takže hudba nás až tak nemotivuje. Dávajte si na to pozor, keď prídete unavení z práce do supermarketu a z reproduktorov sa ozve Phil Collins.
Marš na Discorde
Začiatkom roka som spomínal, že by som rád ľudí, ktorí čítajú tento newsletter, prepojil do spoločnej komunity, v ktorej by mohli medzi sebou diskutovať o marketingu, reklame, médiách alebo biznise. Bez toho, aby vám niekto ponúkal svoje služby, aby vás naháňali HR špecialisti a bez nutnosti tvoriť taký obsah, ktorý vyhovie algoritmom sociálnych sietí. Viacerí ste mi napísali svoj tip a voľba nakoniec padla na Discord.
Je to bezplatná služba bez reklamy, nevlastní ju ani Zuckerberg ani Musk a dá sa jednoducho používať cez browser alebo ako appka v mobile. Viac o fungovaní nájdete v tomto videu:
Ak sa chcete pridať do Marš servera, tak stačí kliknúť sem. Verím, že sa tam postupne nazbiera dostatok aktívnych ľudí. :)
A teraz marš robiť!