Zvukovým reklamám venujeme viac pozornosti ako sme si mysleli
Sú dokonca efektivnejšie ako vizuálne formáty
Ahoj! 👋
Práve čítaš päťdesiate šieste vydanie newslettera. V tomto vydaní sa dozvieš, že audio reklamy sú veľmi efektívne z pohľadu pozornosti, ktorú im poslucháči venujú a dosahujú lepšie výsledky ako vizuálne formáty.
Audio reklamám venujeme viac pozornosti ako video reklámám
Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktoré realizovali spoločnosti Dentsu a Lumen. Zvukové reklamy dosiahli najvyššie skóre v pozornosti a v schopnosti zapamätať si značku. Zároveň sú audio reklamy v rádiách a v podcastoch cenovo najefektívnejšie.
Pozornosť v reklame je jedna najdôležitejších metrík, pretože priamo súvisí predajmi. Vyplýva to z dhodobých dát, ktoré zbiera spoločnosť Lumen. Čím viac sekúnd pozornosti venujeme reklame, tým väčšia šanca že nakúpime.
Zaujímavé zistenia priniesla aj spoločnosť IAB, ktorá v minulosti zisťovala, pri ktorých mediálnych aktivitách sa najviac sústredíme. Podľa ich zistení je to pri pozeraní seriálov, sledovaní počasia alebo správ a pri počúvaní podcastov. Naopak, najmenej sa sústredíme, keď trávime čas na sociálnych sieťach alebo keď počúvame hudbu. Celú štúdiu si môžete stiahnuť tu.
Čo ovplyvňuje spotrebiteľov? Finančná dostupnosť produktov a technológie
Vyplýva to z výsledkov dlhodobej štúdie Future Consumer Index od spoločnosti EY. Začnime technológiami. Dáta z dvanástich krajín ukazujú, že spotrebitelia využívajú technológie vo viacerých aspektoch svojho života výrazne častejšie ako v minulosti. Ktoré konkrétne?
62 % zákazníkov počúva hudbu a podcasty na internete
61 % z nich hľadá inšpiráciu na recepty online
53 % sa socializuje pomocou online nástrojov ako Zoom alebo FaceTime
46 % si objednáva potraviny online
Oproti minulým rokom je pre spotrebiteľov výrazne dôležitejšia finančná dostupnosť produktov a služieb. Tí sú znepokojení súčasnou ekonomickou situáciou, snažia sa ušetriť a viac si všímajú hodnotu, ktorú im produkty prinášajú.
73 % spotrebiteľov si všimlo, že veľkosť balenia produktov sa zmenšila, aj keď cena zostala rovnaká. A až 64 % z nich je presvedčených, že výrobky pod vlastnou značkou reťazcov sú rovnako dobré ako značkové.
Boj proti zdieľaným účtom sa Netflixu oplatil
Podľa Financial Times firma vďaka tomuto riskantnému kroku získala 6 miliónov nových predplatiteľov. Netflix sa minulý rok prvý krát ocitol v situácii, kedy stratil viac predplatiteľov ako ich získal. Tieto výsledky vyvolali obavy o celý obchodný model streamovacích služieb. Príjmy zo streamovaného videa sa ukázali ako zraniteľnejšie voči globálnej recesii a nižšej úrovni spotrebiteľských výdavkov než ako sa očakávalo. Spoločnosť Morgan Stanley označila situáciu za "prvú recesiu v oblasti streamingu".
S odstupom času to vyzerá tak, že situácia nie je až taká dramatická ako sa zdalo. Netflix na pokles zareagoval dvomi spôsobmi. Zaviedol lacnejšiu verziu predplatného s reklamami a začal bojovať proti zdieľaným účtom. V USA spoločnosť Netflix oznámila zákazníkom, že ak chcú zdieľať svoje heslo, musia zaplatiť 7,99 USD mesačne za pridanie osoby mimo svojho domova alebo 6,99 USD, ak sú ochotní mať účet s reklamami.
Zdá sa, že táto politika funguje. Netflixu pribudlo 5,9 milióna predplatiteľov, čo je výrazne nad očakávaniami. Podobný krok plánuje zaviesť aj konkurenčná služba Disney Plus.
Čo ešte stojí za prečítanie
Na záver
Pozrite si to najlepšie z reklamných aktivít a spoluprác s inými značkami, ktoré boli zrealizované pri príležitosti uvedenia filmu Barbie do kín. Moj obľúbený je ružový dom, ktorý ste si mohli prenajať na Airbnb.
Páčilo sa ti toto vydanie? Prepošli alebo vyzdieľaj ho ďalej. Len vďaka vám získavam nových odberateľov.
A teraz marš robiť!