Marš!

Share this post

Zvukovým reklamám venujeme viac pozornosti ako sme si mysleli

mars.mareksulik.sk

Discover more from Marš!

Newsletter o biznise, e-commerce, marketingu, reklame a dátach. Zhŕňam kvalitné zdroje informácií a dopĺňam ich o svoj komentár.
Over 2,000 subscribers
Continue reading
Sign in

Zvukovým reklamám venujeme viac pozornosti ako sme si mysleli

Sú dokonca efektivnejšie ako vizuálne formáty

Marek Šulik
Aug 11, 2023
4
Share this post

Zvukovým reklamám venujeme viac pozornosti ako sme si mysleli

mars.mareksulik.sk
Share

Ahoj! 👋

Práve čítaš päťdesiate šieste vydanie newslettera. V tomto vydaní sa dozvieš, že audio reklamy sú veľmi efektívne z pohľadu pozornosti, ktorú im poslucháči venujú a dosahujú lepšie výsledky ako vizuálne formáty.


Audio reklamám venujeme viac pozornosti ako video reklámám

Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktoré realizovali spoločnosti Dentsu a Lumen. Zvukové reklamy dosiahli najvyššie skóre v pozornosti a v schopnosti zapamätať si značku. Zároveň sú audio reklamy v rádiách a v podcastoch cenovo najefektívnejšie.

Zdroj: Dentsu/Lumen Attention Economy Study 2023

Pozornosť v reklame je jedna najdôležitejších metrík, pretože priamo súvisí predajmi. Vyplýva to z dhodobých dát, ktoré zbiera spoločnosť Lumen. Čím viac sekúnd pozornosti venujeme reklame, tým väčšia šanca že nakúpime.

Zdroj: Lumen

Zaujímavé zistenia priniesla aj spoločnosť IAB, ktorá v minulosti zisťovala, pri ktorých mediálnych aktivitách sa najviac sústredíme. Podľa ich zistení je to pri pozeraní seriálov, sledovaní počasia alebo správ a pri počúvaní podcastov. Naopak, najmenej sa sústredíme, keď trávime čas na sociálnych sieťach alebo keď počúvame hudbu. Celú štúdiu si môžete stiahnuť tu.


Čo ovplyvňuje spotrebiteľov? Finančná dostupnosť produktov a technológie

Vyplýva to z výsledkov dlhodobej štúdie Future Consumer Index od spoločnosti EY. Začnime technológiami. Dáta z dvanástich krajín ukazujú, že spotrebitelia využívajú technológie vo viacerých aspektoch svojho života výrazne častejšie ako v minulosti. Ktoré konkrétne?

  • 62 % zákazníkov počúva hudbu a podcasty na internete

  • 61 % z nich hľadá inšpiráciu na recepty online

  • 53 % sa socializuje pomocou online nástrojov ako Zoom alebo FaceTime

  • 46 % si objednáva potraviny online

Oproti minulým rokom je pre spotrebiteľov výrazne dôležitejšia finančná dostupnosť produktov a služieb. Tí sú znepokojení súčasnou ekonomickou situáciou, snažia sa ušetriť a viac si všímajú hodnotu, ktorú im produkty prinášajú.

Zdroj: EY Future Consumer Index

73 % spotrebiteľov si všimlo, že veľkosť balenia produktov sa zmenšila, aj keď cena zostala rovnaká. A až 64 % z nich je presvedčených, že výrobky pod vlastnou značkou reťazcov sú rovnako dobré ako značkové.


Boj proti zdieľaným účtom sa Netflixu oplatil

Podľa Financial Times firma vďaka tomuto riskantnému kroku získala 6 miliónov nových predplatiteľov. Netflix sa minulý rok prvý krát ocitol v situácii, kedy stratil viac predplatiteľov ako ich získal. Tieto výsledky vyvolali obavy o celý obchodný model streamovacích služieb. Príjmy zo streamovaného videa sa ukázali ako zraniteľnejšie voči globálnej recesii a nižšej úrovni spotrebiteľských výdavkov než ako sa očakávalo. Spoločnosť Morgan Stanley označila situáciu za "prvú recesiu v oblasti streamingu".  

S odstupom času to vyzerá tak, že situácia nie je až taká dramatická ako sa zdalo. Netflix na pokles zareagoval dvomi spôsobmi. Zaviedol lacnejšiu verziu predplatného s reklamami a začal bojovať proti zdieľaným účtom. V USA spoločnosť Netflix oznámila zákazníkom, že ak chcú zdieľať svoje heslo, musia zaplatiť 7,99 USD mesačne za pridanie osoby mimo svojho domova alebo 6,99 USD, ak sú ochotní mať účet s reklamami.

Zdroj: Statista

Zdá sa, že táto politika funguje. Netflixu pribudlo 5,9 milióna predplatiteľov, čo je výrazne nad očakávaniami. Podobný krok plánuje zaviesť aj konkurenčná služba Disney Plus.


Čo ešte stojí za prečítanie

  • Barbie zarobila v kinách už viac ako miliardu dolárov. Film Grety Gerwigovej na motívy bábiky od Mattel sa stal druhým filmom v tomto roku, ktorý to dosiahol.

  • Apple oznámil ďalší veľký míľnik - miliardu predplatiteľov, ktorí si platia za služby od Apple alebo za aplikácie v App Store.

  • Dobrý kvartál nemala spoločnosť Warner Bros. Discovery. Jej nová stremovacia služba Max, ktorá vznikla spojením služieb HBO Max a Discovery+ po uvedení na trh stratila takmer 2 milióny predplatiteľov.

  • O úspešnom turné Taylor Swift som písal minule. Z dobrých výsledkov majú radosť aj jej štáb a spoluúčinkujúci. Dostanú od Taylor odmenu v celkovej hodnote 55 miliónov dolárov.

  • Sociálna sieť Elona Muska s názvom X, predtým známa ako Twitter, obnovuje účet Kanyeho Westa. West nebude mať nárok na monetizáciu svojho účtu a pri jeho príspevkoch sa nebudú zobrazovať reklamy.


Na záver

Pozrite si to najlepšie z reklamných aktivít a spoluprác s inými značkami, ktoré boli zrealizované pri príležitosti uvedenia filmu Barbie do kín. Moj obľúbený je ružový dom, ktorý ste si mohli prenajať na Airbnb.

Páčilo sa ti toto vydanie? Prepošli alebo vyzdieľaj ho ďalej. Len vďaka vám získavam nových odberateľov.

Share

A teraz marš robiť!

4
Share this post

Zvukovým reklamám venujeme viac pozornosti ako sme si mysleli

mars.mareksulik.sk
Share
Previous
Next
Comments
Top
New
Community

No posts

Ready for more?

© 2023 Marek Šulik
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start WritingGet the app
Substack is the home for great writing