Discussion about this post

User's avatar
Jan Zaborsky's avatar

Zdravím, neprikladal by som automatickému určovaniu emócií príliš veľký význam. (Aj keď uzáver, že väčšina reklám je neutrálna=nudná, je zrejme viacmenej pravdivý, keďže odzrkadľuje absenciu emócií). V biometrii sa nás zákazníci sa často pýtajú na detekciu emócií a my im popravde už niekoľko rokov opakujeme, že to nie je nič presné ani spoľahlivé. Má to extrémne veľa falošných negatív aj pozitív a je výrazne menej presná než ľudský pozorovateľ. Pre porovnanie, napr. tvárová biometria je naopak výrazne presnejšia než akýkoľvek človek. Predstavte si napríklad, že by ste nahradili ľudskú pasovú kontrolu technológiou, ktorá je menej presná, než človek.

Asi najpresnejšie sa dá z emócií rozlíšiť radosť, všetko ostatné je oveľa viac hádanie. Aj tu však treba dodať, že aj porovnanie s ľudským pozorovateľom zásadne kríva, keďže ani ľudia nie sú bohvieako schopní zakaždým správne rozlíšiť všetky emócie. Malcolm Gladwell má vo svojej knihe Talking to Strangers porovnanie schopností ľudí rôzneho pôvodu rozlišovať emócie - a výsledok je v zásade guessing game. Ešte raz k tomu zopakujem, že softvérové vyhodnocovanie emócií je ešte menej presnejšie než človek. Spoliehať sa na takéto dáta mi nepríde zrovna rozumné - úplne stačí pustiť reklamu vzorke ľudí a spýtať sa na názor.

Expand full comment
2 more comments...

No posts