Zdravím, neprikladal by som automatickému určovaniu emócií príliš veľký význam. (Aj keď uzáver, že väčšina reklám je neutrálna=nudná, je zrejme viacmenej pravdivý, keďže odzrkadľuje absenciu emócií). V biometrii sa nás zákazníci sa často pýtajú na detekciu emócií a my im popravde už niekoľko rokov opakujeme, že to nie je nič presné ani spoľahlivé. Má to extrémne veľa falošných negatív aj pozitív a je výrazne menej presná než ľudský pozorovateľ. Pre porovnanie, napr. tvárová biometria je naopak výrazne presnejšia než akýkoľvek človek. Predstavte si napríklad, že by ste nahradili ľudskú pasovú kontrolu technológiou, ktorá je menej presná, než človek.
Asi najpresnejšie sa dá z emócií rozlíšiť radosť, všetko ostatné je oveľa viac hádanie. Aj tu však treba dodať, že aj porovnanie s ľudským pozorovateľom zásadne kríva, keďže ani ľudia nie sú bohvieako schopní zakaždým správne rozlíšiť všetky emócie. Malcolm Gladwell má vo svojej knihe Talking to Strangers porovnanie schopností ľudí rôzneho pôvodu rozlišovať emócie - a výsledok je v zásade guessing game. Ešte raz k tomu zopakujem, že softvérové vyhodnocovanie emócií je ešte menej presnejšie než človek. Spoliehať sa na takéto dáta mi nepríde zrovna rozumné - úplne stačí pustiť reklamu vzorke ľudí a spýtať sa na názor.
Vdaka Jan za super informacie, predpokladam ze vy v Innovatrics o tom nieco viete :) Ak mam byt uprimny tak tu metodologiu System1 som si detailnejsie nestudoval, takze je mozne ze to maju nejak osetrene. Skusim to este dohladat.
aha, tak ono je to uplne inak, nie je to strojove vyhodnocovanie emocii.
The approach differs from automated facial coding in that rather than relying on an algorithm to interpret how audiences feel, System1’s Test Your Ad platform asks people to indicate how they feel about an ad shown to them. They select one of the seven basic emotions or neutral from a pictorial scale; an exercise that favors the fast processing that mimics how consumers make brand choices in the real world. In this way, across a large quantitative sample, it’s possible to establish how an ad leaves people feeling – the blend of emotions it elicits.
Zdravím, neprikladal by som automatickému určovaniu emócií príliš veľký význam. (Aj keď uzáver, že väčšina reklám je neutrálna=nudná, je zrejme viacmenej pravdivý, keďže odzrkadľuje absenciu emócií). V biometrii sa nás zákazníci sa často pýtajú na detekciu emócií a my im popravde už niekoľko rokov opakujeme, že to nie je nič presné ani spoľahlivé. Má to extrémne veľa falošných negatív aj pozitív a je výrazne menej presná než ľudský pozorovateľ. Pre porovnanie, napr. tvárová biometria je naopak výrazne presnejšia než akýkoľvek človek. Predstavte si napríklad, že by ste nahradili ľudskú pasovú kontrolu technológiou, ktorá je menej presná, než človek.
Asi najpresnejšie sa dá z emócií rozlíšiť radosť, všetko ostatné je oveľa viac hádanie. Aj tu však treba dodať, že aj porovnanie s ľudským pozorovateľom zásadne kríva, keďže ani ľudia nie sú bohvieako schopní zakaždým správne rozlíšiť všetky emócie. Malcolm Gladwell má vo svojej knihe Talking to Strangers porovnanie schopností ľudí rôzneho pôvodu rozlišovať emócie - a výsledok je v zásade guessing game. Ešte raz k tomu zopakujem, že softvérové vyhodnocovanie emócií je ešte menej presnejšie než človek. Spoliehať sa na takéto dáta mi nepríde zrovna rozumné - úplne stačí pustiť reklamu vzorke ľudí a spýtať sa na názor.
Vdaka Jan za super informacie, predpokladam ze vy v Innovatrics o tom nieco viete :) Ak mam byt uprimny tak tu metodologiu System1 som si detailnejsie nestudoval, takze je mozne ze to maju nejak osetrene. Skusim to este dohladat.
aha, tak ono je to uplne inak, nie je to strojove vyhodnocovanie emocii.
The approach differs from automated facial coding in that rather than relying on an algorithm to interpret how audiences feel, System1’s Test Your Ad platform asks people to indicate how they feel about an ad shown to them. They select one of the seven basic emotions or neutral from a pictorial scale; an exercise that favors the fast processing that mimics how consumers make brand choices in the real world. In this way, across a large quantitative sample, it’s possible to establish how an ad leaves people feeling – the blend of emotions it elicits.
https://system1group.com/methodology