Aj napriek popularite streamovacích služieb trávime stále najviac času s klasickou televíziou
TV tvorí 63 % z celkového počtu sledovaných minút
Ahoj! 👋
Práve čítaš šesťdesiate šieste vydanie newslettera. V tomto vydaní sa dozvieš, že popularita streamovacích služieb stále rastie, ale klasická televízia má svoju pozíciu neohrozenú. A silná je aj medzi mladšími ľudmi.
Klasická televízia si udržuje silnú pozíciu
Vyplýva to z dát, ktoré zverejnila britská organizácia Thinkbox. Sledovanosť klasickej televízie v čase klesá, ale stále tvorí 71 % zo sledovaných minút na televízoroch a 63 % zo sledovaných minút na všetkých zariadeniach vo Veľkej Británii. Rýchlo rastie čas, ktorý trávime sledovaním streamovacích služieb ako Netflix a platform ako je YouTube alebo TikTok.
Klesá tiež čas, ktorý trávime sledovaním televíznej reklamy a aj tu rastú YouTube a TikTok. Sledovaním bude reklám denne strávime 17 minút. Ale aj v tomto prípade tvorí televízna reklama viac ako 80 % z času, ktorý trávime sledovaním video reklám. Výnimkou nie sú ani mladí ľudia vo veku 16 až 34 rokov. Viac ako polovica z nich sleduje reklamy v klasickej televízii.
Už viacero prieskumov poukázalo na najväčšiu výhodu televíznej reklamy. Okrem veľkého zásahu je to aj fakt, že jej venujeme veľa pozornosti a dokáže efektívne odovzdať posolstvo. V tomto jej dokáže konkurovať len reklama v kinách a reklama v streamovacích službách klasických televízií (u nás napr. Voyo). Opäť sa potvrdilo, že najmenej pozornosti venujeme reklame na sociálnych sieťach a preskočiteľným reklamám na YouTube.
Email nie je mŕtvy
Aj keď ho marketéri pochovávajú už minimálne 20 rokov. Ukazujú to najnovšie dáta, ktoré zverejnil Rand Fishkin zo SparkToro. Email si dlhodobo udržiava veľmi vysokú mieru otvorenia aj mieru prekliku. Priemerne si každý email otvorí viac ako 25 % adresátov a na odkaz klikne priemerne 3 % z nich. V čase, keď klesá engagament na sociálnych sieťach a miera prekliku reklám nedosahuje často ani jedno percento, je email stále veľmi dôležité a podceňované médium.
Slovenská online reklama dosiahla v roku 2023 rast 8%
V roku 2023 bolo do internetovej reklamy preinvestovaných 205 miliónov Eur. Vyplýva to z dát organizácie IAB Slovakia. Medziročne si najviac polepšila digitálna audio reklama, ktorá narástla o 38 %, natívna reklama (+28 %) a riadková inzercia na realitných, auto-moto alebo pracovných portáloch (+16 %).
Celkovo ide ale najviac peňazí do iných médií. Na prvých troch pozíciách sú s prehľadom bannerová reklama, reklama vo vyhľadávaní a video reklama.
Čo ešte stojí za prečítanie?
Jeden zo štyroch Nemcov už nakupoval v čínskom obchode Temu a platforma rýchlo rastie v celej Európe.
Väčšina mobilných aplikácií, ktoré fungujú na princípe predplatného, nezarába žiadne peniaze. Iba 3,5 % z nich zarobí mesačne aspoň 10000 eur.
Takmer dve tretiny návštevnosti, ktorá smeruje na najväčšie webové stránky v USA, prichádza z vyhľadávača Google. Napríklad z Facebooku je to len 3,5 %.
74 percent respondentov, ktorí patria medzi Mileniálov a Generáciu Z, prefereje originálny obsah pred franšízami a prerábkami starých filmov.
Počet užívateľov sociálnej siete X (predtým Twitter) medziročne poklesol o 30 %. K poklesu došlo po tom, ako sieť kúpil a premenoval Elon Musk.
Počet fanúšikov Formuly 1 neustále rastie a rastie aj počet ženských diváčok. Tvoria už 27 % z celkového počtu divákov.
Apple minul na vývoj svojho autonómneho auta viac ako 10 miliárd dolárov. Tento rok celý projekt predčasne ukončil.
Na záver
Mysleli ste si, že práca z domu sa stane novým štandardom? Najnovšie dáta od New York Times ukazujú, že to tak skoro nebude. Zo 143 milónov pracujúcich v USA pracuje 115 miliónov priamo na mieste výkonu práce, 14 miliónov má hybridný pracovný úväzok a 15 miliónov pracuje z domu.
Máš rád tento newsletter? Pomôž mi získať nových odberateľov. Klikni na tlačidlo nižšie, skopíruj si svoj unikátny odkaz a pošli ho e-mailom, správou alebo ho vyzdieľaj na sociálnych sieťach.
A teraz marš robiť!