Marš!

Share this post
Ako sa z Crocsov stal nečakaný trend?
mars.mareksulik.sk

Ako sa z Crocsov stal nečakaný trend?

Marek Šulik
Aug 10, 2022
4
Share this post
Ako sa z Crocsov stal nečakaný trend?
mars.mareksulik.sk

Ahoj! 👋

Práve čítaš tridsiate šieste vydanie newslettera. Nikdy by som nemyslel, že raz budem pochvalne písať o Crocsoch. A predsa sa to stalo v tomto vydaní.

Ešte nie si prihlásený na odber? Stačí vložiť svoj email a každé 2 týždne ti príde newsletter do schránky.


Crocs – buď ich miluješ alebo nenávidíš

Nie je to tak dávno, keď bolo nosenie Crocsov považované za módny zločin. Potom prišla pandémia a dnes je všetko inak. Predaje tejto špefickej a unikátnej obuvy počas korony narástli medziročne o desiatky percent.

Screenshot 2022-08-09 at 16.38.55.png

Podľa Washington Post sú za tým dva hlavné dôvody. Jednak ľudia zostali zavretí doma a až tak imnezáležalo na tom, čo nosia a vedenie spoločnosti na to dokázalo rýchlo zareagovať a prispôsobilo sa novej situácii. Firma okresala svoju produktovú ponuku a zamerala sa na podporu svojho najpredávanejšieho modelu, ktorý pozná celý svet  a ktorý tvorí 3/4 z celkových predajov.

Crocs tiež začal vo veľkom spolupracovať s rôznymi celebritami, dizajnérmi a značkami. Špeciálnu edíciu Crocsov tak má Justin Beaber, Balenciaga. Pixar s ich filmom Cars, Post Malone, KFC, skupina Kiss a nosili ich aj jazdci cyklistického tému EF-Nippo na tohtoročnej Tour de France.

Z9B_6402-1340x783.jpg

Spolupráca s influencermi nie je ničím špeciálnym, ale pre Crocs funguje výnimočne dobre. Hlavne kvôli tomu, že znalosť značky je veľmi vysoká. Firma robí aj iné aktivity na zviditeľnenie. Keď boli v dôsledku pandémie nútení zatvoriť všetky svoje predajne, upútali pozornosť tým, že rozdali viac ako 910 000 párov topánok Crocs zdravotníckym pracovníkom v prvej línii.

Za úspechom je aj zmena spôsobu, akým zákazníci kupujú a nosia obuv. Internetový predaj prudko vzrástol a z Crocsov sa stal prostriedok pomocou ktorého sa zákazníci chcú prejaviť a odlíšiť na verejnosti. Predaj plastových príveskov Jibbit v tvare písmen alebo postavičiek, ktorými si môžete ozdobiť svoje Crocsy, sa medziročne zdvojnásobil.

f45345c9417d6fe447a891feb7f7ac6d_28a22b47-6347-4262-b860-bdb9a4540423_2400x.jpg.webp

Firme sa darí dokonca aj v tomto roku, kedy celú ekonomiku zasiahla recesia a rast ecommerce sa výrazne spomalil. Ich tržby v druhom kvartáli tohto roka boli medziročne vyššie o viac ako 50 %.

Screenshot 2022-08-09 at 16.43.11.png

Podľa analytikov pandémia spôsobila, že sme začali preferovať viac pohodlie pred štýlom a začali sme byť viac nostalgickí. Netýka sa to len Crocsov, ale aj “mom jeans”, batykovaných tričiek alebo sandálov Teva. O tom, ako sa z nostalgie stala dominantná estetika pandémie, som písal v tomto vydaní newsletteru.

Marš!
Vitajte v novej realite. Je rovnaká ako tá stará.
Ahoj! 👋 Práve čítaš tridsiate vydanie newslettera. Dnes to bude aj o tom, že po pandémii sme sa ocitli v realite, ktorá nie je až tak odlišná od minulosti A ako aj kvôli tomu nachádzame útechu v nostalgii. Páči sa ti tento newsletter? Bol a vždy aj bude zadarmo. Ale ak by ste sa mi chceli nejak revanšovať, tak ideálne takým spôsobom, že podporíte jednu z…
Read more
9 months ago · 2 likes · Marek Šulik

Z online trhovísk sa stávajú predajcovia reklamy

Vedeli ste, že Amazon je tretím najväčším predajcom reklamy v USA hneď po Google a po Facebooku? Na Amazone sa dá kúpiť všetko a firma zarába na tom, že si ako predajca môžte zaplatiť, aby sa vaše produkty zobrazovali na lepších pozíciách. Teda podobný biznis model, aký má aj Google s reklamami vo vyhľadávaní. Tržby z týchto aktivít dosiahli v minulom roku hodnotu 31 miliárd dolárov a očakáva sa, že tohtoročné tržby presiahnu 40 miliárd dolárov.

Rýchlo rastie aj konkurent Walmart. Ich tržby z reklamy dosiahli minulý rok “iba” 2,1 miliardy dolárov. Na porovnanie, Pinterest na reklamách zarobil 2,6 miliardy dolárov a Snap 4,1 miliardy dolárov. Pre tieto firmy je to jediný príjem, pre Walmart je to malá časť celkových tržieb, ktorá veľmi rýchlo rastie.

Ostatní konkurenti to samozrejme vidia tiež a 9 z 10 najväčších retailerov v USA (vrátane spoločností Target alebo Home Depot) v súčasnosti prevádzkuje vlastné "mediálne siete". Toto všetko sa deje v čase recesie, ktorá spôsobila, že Meta zaznamenala 36% pokles zisku oproti minulému roku, čo odôvodnila problémami na reklamnom trhu.

Aby toho nebolo málo, tak na reklamnom trhu sa výraznejšie plánuje presadiť aj Apple. Vo svojom App Store bude poskytovať developerom viac reklamných slotov ako doteraz.


Čo ešte stojí za prečítanie?

  • Amazon chce byť ešte viac prítomný v našich domácnotiach a kupuje výrobcu robotických vysávačov Roomba za 1,7 miliardy dolárov.

  • Kvartálny čistý zisk internetového obchodu Alibaba klesol medziročne o polovicu na 3,3 miliardy eur, dôvodom je covid.

  • Ecommercová platforma Shopify prepúšťa 10 % svojich zamestnancov. Spoločnosť tiež zaznamenala v tomto štvrťroku čistú stratu vo výške 1,2 miliardy dolárov. Dôvodom je rastúca inflácia a pokles nákupov v ecommerce.

  • Dobrý polrok nemal ani Intel. Ľudia po pandémii prestali kupovať notebooky a počítače a tržby spoločnosti medziročne klesli o 22 %.

  • LeBron James investuje 30 miliónov eur do nemeckého výrobcu bicyklov Canyon. Firma má v súčasnosti hodnotu 750 miliónov eur.

  • Kedy ste si naposledy kúpili fornetti? Firme, ktorá tento koncept priniesla ku nám z Maďarska, sa evidentne darí. V Kostolných Kračanoch chce za 10 miliónov eur postaviť novú fabriku.

  • Pixel Federation má za sebou úspešný rok, tržby v roku 2021 dosiahli hodnotu 50 miliónov eur a zisk firmy bol viac ako 8,3 milióna eur.

  • Po prvýkrát od roku 1984 sa konala ženská verzia Tour de France a mala veľký úspech. Jednotlivé etapy v TV sledovalo 20 milónov divákov.

Twitter avatar for @LeTourFemmes
Le Tour de France Femmes avec Zwift @LeTourFemmes
The #TDFF 2022 in numbers! 👇 Thank you to everyone for following us on this historic adventure 💛 Until next year! #WatchTheFemmes
Image
Image
9:26 AM ∙ Aug 4, 2022
357Likes37Retweets

Na záver

Spotrebitelia nad 55 rokov majú 70 % disponibilného príjmu v USA, ale len 5 % výdavkov na reklamu je zameraných na túto vekovú skupinu.  Koľko percent z reklamných rozpočtov im venujete vy? Zahlasujte v ankete na záver.

220808.n.youngergen.jpg

A ešte jeden dokumentány tip na úplný záver. Na Disney+ si určite pozrite dokument The Beatles: Get Back od Petera Jacksona (áno, ten čo režíroval Pána Prsteňov). Je to unikátny pohľad do zákulisia najúspešnejšej kapely v histórii, ktorá nahráva album a pripravuje sa na svoj posledný koncert (ten na streche).


Máš rád tento newsletter? Prepošli alebo ho vyzdieľaj ďalej. Len vďaka vám získavam nových odberateľov.

Share

Loading...

A teraz marš robiť! Alebo dovolenkovať 🤷‍♂️

Share this post
Ako sa z Crocsov stal nečakaný trend?
mars.mareksulik.sk
Comments
TopNewCommunity

No posts

Ready for more?

© 2023 Marek Šulik
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start WritingGet the app
Substack is the home for great writing